- Omfavn Sommeren Med Stil
- En eventyrlig jul hos Illums Bolighus i Trondheim
- Ole Lynggaard Copenhagen hos Gullsmed Dahlsveen
- Perler og farger preger smykkehøsten hos Gullsmed Morken
- Dansk livsglede
- Riibe mynthandel med ny nettbutikk
- Slik smykker du deg i sommer
- På jakt etter den perfekte gaven i Trondheim?
- Si det med smykker
- Nye Wagner Savoy med litt gammel suksessoppskrift
VIC – lekker ansiktsløft
Lokalene i den gamle VIC butikken er pusset opp betraktelig og butikken har fått nye daglige ledere både på herre- og dameavdelingen.
– Det var en sårt tiltrengt oppussing sier Kirsti Hertzberg Glazer, butikksjef for Vic Carl Johan, – vi ønsket å tiltrekke oss en ny kundegruppe og det var vanskelig i de gamle lokalene.
«Make a statement»
– Vi kjører jo en klassisk look. Vi er som regel ikke med på ytterpunktene, men spriter opp klassikerne. På herresiden har vi, som de eneste i Trondheim, fått Antony Morato, sier Hertzberg Glazer. Det er et veldig populært italiensk merke, som vi har veldig stor tro på, og som selges mye til unge, sporty gutter. Det er nok ikke for alle idet vi her snakker om smale modeller og små italienske størrelser - men det er merket for gutta som vil gjøre «et statement».
– Vi satser også litt mer på dress igjen, og vi selger mye av det. Konfirmasjonsdressen skal ikke bare brukes til den ene dagen og vi ser at gutta er veldig bevisst på hva de vil ha.
Det ligger i detaljene
Lacoste, Gant og Marlboro går veldig godt, og med disse merkene vet du hva du får hvert år. Gant er den største aktøren for voksne menn, og VIC har mange kunder som kun bruker Gant. Jean Paul selges ofte til den litt yngre gruppen også idet de har mer knallfarger til herre. Knallgrønne bukser, og smårutete skjorter i gult eller blått er tendenser vi ser mye av til sommeren. Her er det også mye detaljer på skjortene, som blomstret cuff og krage eller knapper med farger.
Trendy og skinny blues
På damesiden er vi en av få butikker i Trondheim som selger Philosophy Blues, et merke som tiltrekker de yngste, men som de voksne også bruker. Det er et merke som har en fasong som passer de over 30. Guess er også et merke som selger godt til de helt unge men som også de voksne liker. Det er litt mer trendy, «ultra skinny» og veldig lave bukser og så har de jo mye glitter og bling-bling.
Til sommeren vil du finne mye smale bukser som kombineres med «baggy» skjorter og lange cardigans og gjerne i litt asymetriske former, eller «boyfriend»-skjorter med smale belter og ankelboots eller ballerina sko og selvfølgelig «must-have» smykkene fra SNÖ.
En trend som holder seg også i år er ridebukser, og butikken vil få inn masse av disse til vår og sommer. Og siden buksene nå er kortere kombineres de med tøffe sko eller korte boots slik at detaljer som knapper eller glidelås på leggen synes. Blazer er en sikker trend i sommer også, velg tøffe jakker til jeans og mer pynta jakker til ridebuksene.
– Hilfiger er et merke som er «stayer» og er kjempepopulært hos jenter og her får vi nydelige sommerkjoler med klassiske snitt og delikate farger, avslutter Hertzberg Glazer.
Tekst: Hilde Palladino | Foto: Ina H. Stenvig