Hjem » Trondheim » Klær & mote » Motehus med suksess

Motehus med suksess

Bogart.Cosmo har hatt en eventyrlig start etter åpningen i februar 2014. Motehuset, som er en fusjon av de to butikkene Bogart og Cosmo, hadde i fjor en økning på 36 prosent i omsetning totalt.

header bogart
Cecilie Klein Reinertsen driver byens største motehus, med fokus på high-end fashion. Hun har god innsikt i de tydeligste trendene denne sesongen. Også hvilke farger vi skal kle oss i.

– Det har vært en fantastisk start. Vi kan tilby en mye større bredde, og hvert merke får komme bedre frem.  Vi har klær til dame, herrer, ungdom og barn. Kompetansenivået på huset er også høyt, med folk som har jobbet lenge i bransjen og har høy utdannelse, sier daglig leder ved Bogart.Cosmo Cecilie Klein Reinertsen.

Kundeservice står høyest

Da de to butikkene Bogart og Cosmo flyttet inn i det nye motehuset i Olav Tryggvasonsgate 12 i februar i fjor, fikk de en salgsflate på hele 1200 kvadratmeter. Bogart.Cosmo er dermed en av Skandinavias største mulitbrand-butikker, med en atmosfære som skal gi kunden en feeling av internasjonal storby, og et personale som skal være folkelig og yte topp kundeservice.
– Kundeservice står høyest. Vi er jo avhengig av de gode kundene våre, og er veldig glad for at de faste kundene våre fulgte med da vi flyttet. Samtidig er det hyggelig at det kommer nye kunder til, sier Klein Reinertsen.

Et dynamisk motehus

Hun forklarer at de passer på å holde motehuset i konstant endring. De ansatte reiser på messer i byer som Milano, New York, Paris, London, København, Stockholm, Oslo og Berlin for å finne inspirasjon og plukke ut de beste varene til trønderne.  Utstillinger skiftes ut jevnlig og holder butikken i endring. I tillegg er det satt av et område til forskjellig «krydder» slik som bøker, sjokolade, såper, kjøkkenutstyr og andre gaveideer.
– Det myker opp og gjør butikken litt mer spennende når den er så stor, sier Klein Reinertsen.
De gode tilbakemeldingene har heller ikke latt vente på seg.
– Mange sier de får en følelse av å være i utlandet. Vi ønsker å være internasjonale og har jo de største internasjonale merkene. Vi jobber også med en god del skandinaviske merker, da dette er en stor trend i hele Skandinavia. Kom innom butikken og la oss inspirere din høst-garderobe, oppfordrer Klein Reinertsen.

Tekst: Renate Brødreskift | Foto: Renate Brødreskift & Tine Andrea Lauvli

Følg IN magasinet på Facebook