- Omfavn Sommeren Med Stil
- En eventyrlig jul hos Illums Bolighus i Trondheim
- Ole Lynggaard Copenhagen hos Gullsmed Dahlsveen
- Perler og farger preger smykkehøsten hos Gullsmed Morken
- Dansk livsglede
- Riibe mynthandel med ny nettbutikk
- Slik smykker du deg i sommer
- På jakt etter den perfekte gaven i Trondheim?
- Si det med smykker
- Nye Wagner Savoy med litt gammel suksessoppskrift
BOSS – fremragende snitt og stilrene detaljer!
Suksesshistorien BOSS startet allerede på begynnelsen av 1900-tallet.. Grunnleggeren Hugo Boss, en av sin tids beste skreddere, trosset elendige økonomiske tider og åpnet sin første butikk i den tyske byen Metzingen i 1923 Stikk i strid med omgivelsenes forventninger viste det seg å være stor etterspørsel etter solide arbeidsklær for menn – som i mange år var Boss sitt varemerke. Snart kunne han også åpne sin første fabrikk. De kommende årene, frem til Hugos død i 1948, fortsatte forretningen å blomstre. Bedriften skulle bli i familien, med grunnleggerens to sønnesønner – Jochen og Uwe Holy – i sjefsstolene.
De to brødrene styrer riktignok firmaet i en helt ny retning. Jochen hadde en velutviklet sans for trender, mens Uwe sørget for en forretningsfilosofi få tidligere hadde vært vitne til. Sammen la de grunnlaget for BOSS sin fremtidige suksess. Til da var tysk herredesign ensbetydende med tunge og stive materialer – solid og billig, helt ribbet for finesse. Brødrene Holy produserte derimot dresser av et helt annet kaliber – brune, grønne og blå, laget i materialer av utsøkt italiensk kvalitet. Prisene var også noe høyere enn det som ellers kjennetegnet tysk manufaktur. Grepet skulle vise seg å være en genistrek. Snart hadde Uwe og Jochen Holy utklasset alle sine konkurrenter.
BOSS får legendestatus
Kombinasjonen av edle materialer, innovativ design og dyktig markedsføring, medvirket til at BOSS snart kunne våge seg ut på nytt territoriet. I 1976 åpnet de sitt første utsalg i USA. Publikum var først skeptiske, men etter bare noen få år hadde BOSS befestet sin sterke posisjon også på det amerikanske markedet. Hete navn som Sylvester Stallone og tennisstjernen Bjørn Borg var svorne tilhengere. Det samme var Don Johnson og Phillip Michael Thomas i 80-talls klassikeren “Miami Vice”. Med sitt ukonvensjonelle, progressive og litt macho image hadde BOSS nå fått legendestatus blant motebevisste menn.