Hjem » Bergen » Klær & mote » Storslått åpning i gågaten på Nesttun

Storslått åpning i gågaten på Nesttun

Alle motebevisste kvinner var tilstede da Philippa hadde snikåpning av sin andre butikk 29. mai. Etter seks år på Laksevåg senter, åpnet de endelig dørene til sin nye og flotte butikk i gågaten på Nesttun.
1996-2001 AccuSoft Co., All righ
Og dette er en butikk man legger merke til. Kundene har 120 kvadratmeter å boltre seg på, lokalet er luftig og tiltalende, og interiøret er høyglanset, stilfullt, trendy og minimalistisk. I taket henger store lamper, mens eksklusiv tapet pryder deler av veggene. Gulvet er vengefarget tregulv fra Belgia, så her er det ikke spart på noe. Eiere av Philippa, May Britt Kildahl og Grethe Larsen, er svært fornøyd med resultatet. – Vi hadde klare meninger om hvordan butikken skulle se ut. Resultatet har blitt fantastisk, smiler de. Og tilbakemeldingene fra kundene har ikke latt vente på seg. – Kundene synes butikken er rålekker!
1996-2001 AccuSoft Co., All righ

Overveldende respons

Alle ville se butikken da de åpnet dørene for første gang, og i alt var rundt 500 kunder innom butikken. Og her var det shopping for alle pengene. Både foran prøverommene og i kassen var køen lang. – Vi er overveldet over responsen. Det er utrolig hvor mange mennesker som har møtt opp. Det er nå vi ser at investeringen de siste seks årene har båret frukter, sier de. Jentene synes det er hyggelig å endelig være på plass på Nesttun. – Dette er et område vi har sett på i to år. Vi synes Nesttun er et spennende område, med mange interessante butikker. En god del av kundemassen vår kommer fra Nesttun. Vi synes det er kjekt at de nå kan handle i sitt eget nærområde, sier de.

Som et kinderegg

Lokalet deler jentene med Kjellrunn Høyde, eier av interiørbutikken ”New Home”. May Britt og Grethe synes det er spennende at kundene får mote og interiør i samme lokale. – Vi opplever alle tidsklemmen, og her får kundene to ting på en gang. Det er som et kinderegg, smiler de. Jentene ønsker å tilby kundene en opplevelse når de entrer butikken. – Vi ønsker at kundene skal få inspirasjon fra interiøret og omgivelsene når de ser på klesutvalget. Hos oss kan de slappe med en kopp kaffe mens de leser et designblad. Vi ønsker at kundene skal oppleve en følelse av luksus, sier de. May Britt og Grethe ønsker nye og gamle kunder velkommen til Philippa i gågatgen på Nesttun. Tekst: Janne Vibeke Rosenberg Foto: Gunn Elisabeth Hauge