Hjem » Bergen » Klær & mote » Sporty mote

Sporty mote

Spennende merkevarer, fokus på trend og godt utvalg av det siste nye innen sportsklærnes verden. Dette har ført til at G-Sport Trend i Arken Senter har en stadig økende kundegruppe. G-Sport kjedens nye konsept har blitt en suksess.
IMG_6387 copy
For å kunne reflektere trender og mote innen sportsklær har butikken valgt å ikke bare ha klær tilpasset to sesonger året igjennom... Som en hvilken som helst annen sportsbutikk. – Hos G-Sport Trend fornyer vi oss stadig. Her vil kunden finne noe nytt i butikken fra gang til gang, sier Nina Halbjørhus Svendal, som er ansvarlig for produktutvelgelsen til G-Sport i Bergen. Det er slutt på den tiden da sportsklær var treningsklær. Imaget er å se ung og sporty ut, og etterspørselen etter sportsmote har G-Sport merket. – Nytt i år er at den gode gamle snowjoggen er tilbake. Merket er av Rubber Duck, og vi kommer til å føre dem i flere fargekombinasjoner. Den mest populære blir nok kanskje den knallblå. Så stygg at du bare må ha den, sier Svendal og ler.

Fra innerst til ytterst

Faktum er at sportsklær er synonymt med veldig mye av det du finner i det vanlige motebildet. I takt med tiden, er det viktig for folk å se sunne og freshe ut. – Folk er opptatt av å kle seg moteriktig, men samtidig funksjonelt, sier Gry Larsen, som er Tema- og kampanjeleder i Super-G. Hun forteller at G-Sport Trend kan kle kunden fra innerst til ytterst. Tilbehør som hodeplagg, vesker og belter som matcher antrekket er en viktig detalj, og her kan du få det meste i moteriktige farger. – Lilla er det siste nye. Denne, pluss brente farger som rustrød, kommer vi nok til å se mye av utover vinteren, sier Larsen. I tillegg har butikken fått inn den nye undertøyskolleksjonen til Thorstein Helstad, både for dame og herre. Kolleksjonen forventes å bli en ”must have,” ikke bare for bergensere og Brann-fans.
G Sport Trend 13 copy_140x140

Gode merkevarer

G-Sport Trend sin kundegruppe er 60 % damer i slutten av tjueårene. – Målgruppen vår er kvinner med en mental alder på mellom 15 og 28, sier Svendal. Likevel har butikken godt utvalg for både herre og barn. Gode merkevarer er viktig, og hver uke får G-Sport Trend nye varer med det aller siste fra Peak Peformance, Nike, Puma, Helly Hansen og Kari Traa for å nevne noen. – Skandinaviske eller norske merker som Norrøna er veldig in. Det gjenspeiles også i samfunnet. Kundene vil ha det rene norske og kjente, derfor er etterspørselen stor etter disse, sier Svendal. Men G-Sport Trend sin suksesshistorie slutter ikke her. Interessen rundt konseptet sport = mote tiltrekker seg en stadig økende kundegruppe. – Hele tre til fem butikker åpner i Oslo-området i løpet av høsten 2008 og ytterlige 15 innen en toårs periode, avslutter Svendal. Tekst: Gunhild Agdesteen Foto: Espen Pedersen