- Spennende utvidelse på Annes
- PIRRENDE JULEGAVER FÅR DU HOS KONDOMERIET
- Mer personlig tilnærming hos Din kosmetiske klinikk
- Velkommen til Byporten Mall of Oslo
- Trondheims triveligste frisørsalong?
- Tatoveringens edle kunst
- Gjør huden høstklar
- Ingen hudproblemer er for små
- Verdig og populær jubilant
- Feelgood Eiksmarka: Når målet er å ha det bra!
Ny serie på markedet
Selskapet ble etablert høsten 2010 for å lage egenpleieprodukter tilpasset menn. Gründerne Marius T. Kristiansen og Castilñano J. Simoons baserte seg på en omfattende forbrukerundersøkelse hvor det kom klart frem at dagens tilbud for ansiktskrem for menn ikke var godt nok. Med dette som utgangspunktet startet de å undersøke potensialet for å produsere ansiktskrem i Skandinavia.
Et marked med skadelige ingredienser
Med bakgrunn fra bedriftsrådgivning, forskning og design foretok gründerne en undersøkelse på eksisterende ansiktskremer. Undersøkelsen viste at veldig mange produkter i dag har skadelige ingredienser. Det ble dermed en målsetning å lage en krem, og produkter for øvrig, som ikke gir unødvendig skade på forbrukeren.
Norsk utvikling og produksjon
Bad Norwegian utvikler egne oppskrifter som ikke har dokumentert skadelige innhold. Utviklingen foregår i Norge og produksjonen er i Norge og Sverige, i samarbeid med kompetente farmasi og kosmetikkmiljø. Gründerne mener det er en selvfølge at produkter ikke skal inneholder allergifremkallende, miljøskadelige og hormonforstyrrende stoffer, og ønsker derfor ikke ikke å markedsføre dette som rene produkter.
Bad Norwegian – Not for women
Selskapet benytter slagord som «not for women», «tested on friends» og «we did not put junk in this product». Årsaken som oppgis er at gründerne vil skape en tydelig merkevare, med enkel kommunikasjon, glimt i øyet og godt design. (Ansiktskremens svar på iPhone; forbrukervennlig, funksjonelt, godt design) Bad Norwegian er allerede i gang med produktutvikling og planlegging av de neste tilskuddene for menn som ønsker seg gode produkter. Hold øynene åpne for flere nyheter fra disse gutta.
Tekst: Roger Norheim / visuellemagazine | Foto: Lifestyle Norway & Bad Norwegian