Hjem » Helse & velvære » Ny serie på markedet

Ny serie på markedet

Bad Norwegian er en ny norsk merkevare, som utvikler og produserer hudpleieprodukter utelukkende for menn. Siden lanseringen av «Bad Norwegian – Facial Cream» har selskapet hatt en sterk utvikling, fått innpass hos Norges ledende hudpleiere og lanserer nå to nye produkter; «Wash Face» og «Rejuvenating».
Bad Norwegian Header

Selskapet ble etablert høsten 2010 for å lage egenpleieprodukter tilpasset menn. Gründerne Marius T. Kristiansen og Castilñano J. Simoons baserte seg på en omfattende forbrukerundersøkelse hvor det kom klart frem at dagens tilbud for ansiktskrem for menn ikke var godt nok. Med dette som utgangspunktet startet de å undersøke potensialet for å produsere ansiktskrem i Skandinavia.

Bad Norwegian enkeltbilde

Et marked med skadelige ingredienser

Med bakgrunn fra bedriftsrådgivning, forskning og design foretok gründerne en undersøkelse på eksisterende ansiktskremer. Undersøkelsen viste at veldig mange produkter i dag har skadelige ingredienser. Det ble dermed en målsetning å lage en krem, og produkter for øvrig, som ikke gir unødvendig skade på forbrukeren.

Norsk utvikling og produksjon

Bad Norwegian utvikler egne oppskrifter som ikke har dokumentert skadelige innhold. Utviklingen foregår i Norge og produksjonen er i Norge og Sverige, i samarbeid med kompetente farmasi og kosmetikkmiljø. Gründerne mener det er en selvfølge at produkter ikke skal inneholder allergifremkallende, miljøskadelige og hormonforstyrrende stoffer, og ønsker derfor ikke ikke å markedsføre dette som rene produkter.

Bad Norwegian – Not for women

Selskapet benytter slagord som «not for women», «tested on friends» og «we did not put junk in this product». Årsaken som oppgis er at gründerne vil skape en tydelig merkevare, med enkel kommunikasjon, glimt i øyet og godt design. (Ansiktskremens svar på iPhone; forbrukervennlig, funksjonelt, godt design) Bad Norwegian er allerede i gang med produktutvikling og planlegging av de neste tilskuddene for menn som ønsker seg gode produkter. Hold øynene åpne for flere nyheter fra disse gutta. 

Tekst: Roger Norheim / visuellemagazine | Foto: Lifestyle Norway & Bad Norwegian