Hjem » Kultur & underholdning » Mote med mening

Mote med mening

Etter 3 år med Mote med Mening, er nå planleggingen av 4. års arrangement startet. Dette vil gå av stabelen fredag 5. Februar 2010, samme helg som Årets Frisør og som et «vorspiel» til Moteuken.
Mote-Med-Mening-web

Litt historie

Mote med mening ble opprettet av Olimb & Co Frisører i 2007. De driver i dag 3 frisørsalonger i Oslo. Bedriftens filosofi er å kunne gi noe tilbake til de svakeste i samfunnet. Derfor gir de 1% av omsetning til et veldedig formål hvert år. I kjølevannet av dette ble Mote med mening skapt. Olimb & Co ville få med flere aktører og samle inn enda mer penger . Samtidig ønsker de å levere et fantastisk show for bransjefolk og alle andre som er opptatt av mote og trender. v
Under de 3 foregående arrangementene har Olimb & Co samarbeidet med Kreftforeningen/Brystkreft, Barneavdelingen. på Ullevål sykehus og i 2009, Kirkens Bymisjon. Til arrangementet i 2010, vil pengene gå til Kreftforeningen, øremerket Brystkreft.
Da dette en nonprofit stiftelse, basert på frivillig innsats, er de helt og holdent avhengig av økonomiske støttespillere. Siden det settes fokus på moter og trender, ønsker de å spørre dere. Moter og trender er noe som allerede får stor oppmerksomhet, og påvirker den hverdagen vi lever i. Det være seg mat, klær, interiør, bil og ikke minst hår og skjønnhet.
– Ved å samle disse bransjer i et felles løft, ønsker vi å gi litt tilbake fra en motebransje som kan virke litt ¨overfladisk¨. Som sponsorer har vi bl.a. fått med oss Wella /P&G, Magasinet TARA, Glo Minerals/Cosmedic AS, HCF,div.Norge, Spalt PR, Faceoff Media. Vi har fått overraskende mye oppmerksomhet og god pressedekning ved alle foregående arrangementer, noe som gjør det ekstra moro og fortsette arbeidet.