- En hyggelig matopplevelse i Krambugata
- Høstviner!
- Endelig er Martnan tilbake i Trondheim!
- På jakt etter den perfekte gaven i Trondheim?
- Vårens vintips
- Julemarked byr på pariserhjul og lokalmat
- Vinter i Trondheim
- Det blir julemarked i Trondheim i år også
- Norges beste studentby
- Suksess med trønderske råvarer på menyen
Hjem » Trondheim » Mat & drikke » Kunsten å ha draget på utelivet
Kunsten å ha draget på utelivet
Flesteparten av byens 18-åringer har enten hørt om eller selv besøkt utestedet The VIP Lounge nederst i Nordre gate. Eier Thor Arne Svenning anser det som en ansvarsfull oppgave å være Midtbyens eneste utested hvor byens yngste festløver ønskes velkommen.
Det skal sies at vi er veldig stolte av å bruke penger på den unge kundegruppen vi har, det fortjener de. Allikevel er det ikke til å komme bort i fra at vi møter mange utfordringer. De som kommer hit er unge voksne som kanskje aldri har vært på byen før, og det må vi ta alvorlig. Av den grunn vil jeg påstå at vi på mange måter har en slags oppdragende rolle ovenfor disse i forhold til hvordan man bør te seg på byen, forteller Thor Arne.
Oppdragelsen innebærer på sin side alt i fra hvordan køkulturen fungerer til hva som er in å drikke på byen. Kundene skal oppleve at The VIP er med på trendene, og nå er det visstnok champagne som er mest populært.
Nye planer
VIPen har for ikke lang tid siden gått igjennom en omfattende oppussing og fornying av lokalene. I dag fremstår utestedet som både trendy og sprekt, og et sted som bør tilfredstille selv den mest interiørbevisste. Driftansvarlig Marius Sivertzen er allikevel ikke hundre prosent fornøyd, og har ambisjonene klare.
Innen 15. august og før en ny skole- og studiehøst begynner, skal vi ha klart vårt neste prosjekt som foreløpig heter VIP Lounge 20+, forteller han.
VIP Lounge 20+ vil holde til i nabolokalet, og vil være et alternativ for dagens eldre kunder på The VIP. Etter mange besøk på VIPen er de kanskje på utkikk etter noe nytt. I tillegg vil det selvsagt være enda et utested for alle andre av byens 20- åringer. Kundegruppen vil etter all sannsynlighet ikke la et slikt tilbud vente på seg.
Vi har et godt etablert navn, noe som på sin side er ganske unikt med tanke på hvilken aldersgruppe vi har som kunder. Selvsagt håper vi på suksess, sier Marius.
Det folk vil ha
Det skinner igjennom at både eier Thor Arne og driftansvarlig Marius har jobbet såpass lenge i utelivsbransjen at de vet hva gjestene vil ha og hva som fungerer.
Vi er opptatt av å gi gjestene våre en god opplevelse når de er hos oss, forteller Thor Arne. Vi velger blant annet bartendere og vakter med omhu. Erfaringene har for eksempel lært oss at det lønner seg at bartenderne er likesinnede med kundene vi har, blant annet når det gjelder alder. I tillegg er det viktig at de er effektive, har gode nettverk samt at både de og gjestene har det gøy her, avslutter han.
Velkommen til Midtbyens eneste utested for de mellom 18 og 20 år!
Tekst: Ingeborg A. Hjelle Foto: Hege L. Johnsen