Hjem » Bergen » Klær & mote » Herremote til folket!

Herremote til folket!

Instinct Menswear skiller seg ut ved sin sammensetning av velkjente og populære kvalitetsmerker innen herremote. Men vel så viktig er det folkelige og freshe konseptet som appellerer til veldig mange.
instinct bergen foto silje kringeland (3)

Instinct Menswear står for klassisk herremote fra kjente merker som Ricco Vero, Sand, Peak Performance, Lacoste, G-star og fra våren 2011 kommer også Tommy Hilfiger inn. Konseptet dreier seg om å gå i dybden på utvalget av hvert merke. Men ikke minst er det viktig å ha en lav terskel for alle moteinteresserte menn.
– Vi ønsker å ha et bredt utvalg av de merkene vi fører, og fremfor å ha litt fra en masse ulike.
Skal vi først ha et merke, skal kunde få oppleve bredde i det. Med begrepet ‹folkelig› mener vi at vi er ikke noen billigkjede, men heller ikke supereksklusivt. Og den profilen har vi vært veldig trofaste mot hele veien, sier daglig leder. Kunden skal kunne finne klær til enhver anledning og ethvert behov til hverdags og fest hos Instinct. Instinct Menswear har lenge vært et kjent innslag i bybildet rett ovenfor Zacharias-bryggen og opplever en trofast kundegruppe. Når butikken i disse dager forlater Bryggen til fordel for nye lokaler i Xhitibion, er det en klar målsetning å la konseptet være uforandret, men la det store utvalget merkeklær for menn komme til sin rett i større og moderne lokaler. Det er nettopp dette som skiller Instinct ut i det store markedet innen herremoteforretninger – evnen til å gi klassisk herremote en ny og fresh setting.

instinct bergen foto silje kringeland (1)

Klassisk i tøff setting

Når Instict åpnet dørene til de nye lokalene på Xhitibion 3. mars videreførte de det røffe, stilige interiørkonseptet med åpne og lyse arealer i industristil – med stål, glass og sort- og gråtoner. Moteelskere får boltre seg i romslige lokaler. Den nye butikken har hele 250 kvadratmeter til rådighet i Xhibitions tredje etasje og en stor fasade ut mot kjøpesenterets fellesområder.
Den nye butikken vil vise i større grad hva Instinct-konseptet går ut på.
– Vi får bra med luft, stor plass og flere utstillinger. Vi ser frem til å inngå i et butikkfellesskap på Xhibition og føler at vi fyller et tomrom der og i Bergen sentrum for gode herremotebutikker. Nytt i butikken på Xhibition blir en egen skoavdeling med pensko fra Ricco Vero og Democrata og fritidssko fra Lacoste og Peak Performance. Vi ser frem til å ta imot spennende nyheter fra våre levendører, sier daglig leder Nils Arild Angeltveit hos Instinct.

instinct bergen foto silje kringeland (4)

Med instinkt for mote

Instinct ble etablert i 1956 under navnet Ungdomsklær AS.og er en stayer blant Bergens moteforretninger. Men firmaet fikk en makeover og navneskifte i 2002, noe som skapte gode ringvirkninger og en positiv utvikling med fire butikker i Hordaland. Siste tilskudd er en ny filial som åpnet i Oslo høsten 2010 og som er blitt veldig godt mottatt. Det er mye som tyder på at Instinct har funnet en vinneroppskrift som de aller fleste liker. Idéen har vært å satse på kjente merkevarer som alltid oppfyller kundenes forventninger til kvalitet og look. Innkjøperne hos Instinct tar ikke inn det aller mest edgy, men satser på toppleverandører som alltid har spennende nyheter som går hjem hos de aller fleste.
– Kundene våre er trofaste og jeg føler at vi har en klar identitet, som er gjenkjennelig i alle våre butikker. Du kan gå inn i butikken og finne igjen det samme utvalget, avslutter Nils Arild Angeltveit.

Tekst: Elin Kvandal | Foto: Silje Kringeland