FREE YOUR MIND!
I årets vår- sommer-kolleksjonen fra Caddis Fly står det feminine i fokus. I tillegg har kolleksjonen en touch av det litt røffe og tøffe. |
En trendy jente som kombinerer de forskjellige stilartene på kryss og tvers, og sier «free your mind». Dette er definisjonen på kjernekunden til Caddis Fly, det nye skandinaviske motemerket med norsk eier og dansk design. I mai 2012 gikk salgssjef Christian Löwen og designer Anette Nyehuus sammen med erfarne aktører fra den norske klesbransjen og skapte Caddis Fly. De følte at det var behov for et nytt og spennende merke som både skulle være kommersielt, men også ha det lille ekstra for å skille seg ut fra eksisterende merker som i dag dominerer det skandinaviske markedet.
Feminin sommerkolleksjon
Filosofien bak merket er at det ikke trenger å koste en million for å se ut som en. Og den typiske kunden til Caddis Fly er en selvsikker jente som tør å være med på de nye trendene. Hun skifter gjerne stil etter humøret og er veldig oppmerksom på de signaler hun vil sende.
Akkurat nå er sommerkolleksjonen i butikkene, hvor det feminine står i fokus. I tillegg har kolleksjonen en touch av det litt røffe og tøffe. Klærne har nå en smalere fasong og sitter tettere til kroppen enn tidligere, da uttrykket var mer romantisk. Det har igjen blitt trendy å vise kvinnelige former og ikke dekke seg til med lange tunikaer. Isteden kan man velge kortere topper i lette og fargestrålende kvaliteter.
Vårflue
Caddis Fly betyr vårflue, og som navnet tilsier er Caddis Fly en liten dynamisk enhet hvor man raskt flytter seg etter trendene. I tillegg til terminkolleksjoner og de vanlige ekspresskolleksjonene hvor leveringstiden er 2-3 måneder, har merket også såkalte «flashkolleksjoner» med veldig korte leveringstider og kan dermed reagere raskt på tendensene i markedet og treffe helt ferske og høyaktuelle trender. Men selv om det opereres med ulike former for leveringstyper og kolleksjoner står kvaliteten alltid i fokus. Man skal oppleve at man får mye for pengene når man handler Caddis Fly, og med fornuftige priser har man dessuten mulighet til å supplere garderoben oftere.
Konseptet er allerede å finne hos en del store motebutikker i både Norge, Danmark, Sverige og England. For selv om Skandinavia er kjernemarkedet, er planene store og med tiden skal hele Europa erobres. Caddis Fly ønsker ikke å være en «døgnflue», men et av nå - og fremtidens sterke merker som vil være med å sette dagsordenen for moten fremover!