- Solskjerming med plast fra havet
- Bærekraftige kjøkken
- Rammer for å kunne vise frem minnene våre
- Trendy og miljøvennlig
- Hagemøbler av ypperste kvalitet
- Opplev helsefordelene med et massasjebad
- En frisk fargeklatt midt i mylderet av kjøkkenforretninger på Skøyen
- Kjøkkeninspirasjon på Skøyen
- DET RÅE BURSDAGSBARNET
- Moderne design og banebrytende teknologi
En mester på gull & juveler
– Vårt mål har alltid vært å sikre kundene våre motesmykker til høy kvalitet. Med fagkompetansen til fem gullsmeder i ryggen kan vi garantere kundene våre det aller beste, forteller Dag Anthony Sandberg. Han eier de familiedrevne smykkeforretningene, Mestergull og smykkeverkstedet sammen sin søster Anne Lene Sandberg.
Satser på gode merker
Fra smykkeforretningens hyller og montre glimrer det i edelstener og edlere metaller. Og til tross for at det kun er et steinkast mellom de to smykkeforretningene, er det ikke stille et eneste minutt. Vareutvalget og merkevarene er forskjellig i butikkene for å dekke enhver smak og behov.
– Vi har et bredt utvalg smykkemerker, og mange kunder forteller at de tar turen hit fordi vi nettopp kan tilby mer enn smykkeforretninger i deres egne nærmiljø, forteller Sandberg. Han nevner at butikkene blant annet selger de populære smykkedesignerne Ole Lynggaard, Celine Engelstad, Thomas Sabo, Van Bergen, Dyrberg/Kern, Calvin Klein, og mange mange flere.
– Vi har mange faste kunder, og det er ingen tvil om at utvalget vårt har mye å si, smiler Sandberg.
Mestre på gull og diamanter
I tillegg til merkesmykker og høy kvalitet har Mestergull-forretningene i Lillestrøm et eget smykkeverksted. En service som få gullsmeder kan tilby i dag.
– Vi er fem gullsmeder som kan utføre alle gullsmedfaglige oppdrag, forteller Sandberg. Vi titter forbi verkstedet og her renner oppdragene inn.
– Vi kan lage alt kundene våre måtte ønske, enten det er å gjenskape et familiesmykke eller lage noe etter kundens eget design. Så lenge vi har en skisse eller tegning å gå etter, er det ingenting som står i veien for kundenes smykkeønsker, sier Sandberg.
Ellers forsølver de gamle gjenstander som blant annet barnesko, reparerer smykker som kjeder og armbånd, gjør størrelsesendringer på ringer og sikrer klørne som holder diamantene på plass for å nevne noen av tjenestene.
– Vi er også fleksible når hasteoppdrag står for tur, smiler Sandberg. Med 17.mai kun et par måneder unna, vet han av erfaring at kundene også i år vil komme med bunadsmykker som må repareres i siste liten.
– Vi stiller opp helt frem til 16.mai, ikke mange kan skryte av denne fleksibiliteten, sier Sandberg. I tillegg fører også forretningene bunadsølv fra hele landet, om det er noe du skulle mangle.
Smykker som livsstil
Smykkeforretningene Mestergull i Lillestrøm åpnet så tidlig som 1962, av søskenparets far, og har en lang historie bak seg. Dag Anthony Sandberg er ikke i tvil om at det er en egen sjarm med familiedrevne bedrifter.
– Når man driver en familiebedrift blir det en livsstil. man jobber nok dobbelt så mange timer på et år, sammenlignet med normalen, forteller Sandberg. Men han legger ikke skjul på at de gledes over å se at det er verdt det.
– Fordi vi har så høy faglig kompetanse på smykker og edelstener, er det svært viktig for oss å velge de beste merkevarene innen bransjen. I tillegg yter vi høy service og personlig oppfølging, sier Sandberg. Han synes det er hyggelig å ta seg tid til å snakke med kundene som er innom. Det gjør også at man lettere kan plukke varene som tilfredsstiller deres ønsker.
Spennende smykketrender
I tillegg til at tradisjonelle smykker som gull, diamanter og perler fortsatt er svært populært er det en rekke spennende smykketrender som kommer denne våren. En av disse er lærkjeder / armbånd med charms fra smykkedesigneren Ole Lynggaard.
– Vi får inn massevis charms og flere fargekombinasjoner, forteller Sandberg. Til tross for at merket er noe dyrere på pris, er det svært populært blant kundene deres. Kvaliteten til Ole Lynggaard er unik.
– Det er spesielt design, høy kvalitet og en Mercedes innen gullsmedfaget. Smykker det er gøy å formidle til kundene, smiler Sandberg.
Han forteller at kundene er bevisste på hva de vil ha, og er villig til å betale for god kvalitet.
– Hvis man noen gang har brent seg på rimeligere smykkekjøp, ser man stor forskjell på hva som er bra og mindre bra på smykkefronten, avslutter Sandberg.
Tekst: Eline Hvamstad Foto: Studio LK