Hjem » Bergen » Klær & mote » Butikken fylt med drømmer
Butikken fylt med drømmer
Midt i gågaten på Nesttun ligger det et lite eventyr av en butikk. Her er det drømmer til store og små.
Innehaver Ingvild Askeland |
Her bugner det med treleker fra blant annet Haba og Le toy Van, saccosekker fra Fatboy og RoomMate, møbler fra Oliver Furniture og Sebra, samt klær fra IdaT, Hollys, MIO My MIO, Ugly Duck, Wheat, Mala og Molo. Tepper, kurver og piratskip om hverandre. Nostalgi i skjønn forening med det moderne.
Venninner og mødre
Innehaverne Ingvild Askeland og Katrine Gjertsen studerte markedsføring sammen på BI, og det var her både vennskapet og drømmen om å starte noe eget ble til. Noen år senere da de begge var i permisjon med sine første små, og skulle til med innreding av barnerommene fant de et udekket behov. De fant et enormt variert og spennende utvalg på Internett møbler, interiør, leker og klær, men produsentene hadde ingen utsalgsteder i Bergen... Vi så behovet for en butikk med et utvalg som kunne tilby det litt spesielle, enten det er en gammeldags treseng, dukkehus i tre, sengetøy av den mykeste kvalitet eller de nye danske saccosekkene HappyCat, de fantastiske pop-up eventyrbøkene eller interiørklistremerker til barnerommet vi ville fylle en butikk med ting vi hadde lyst å gi våre egne barn vår egen drømmebutikk smiler de to venninnene.
Fargerike leker i alle prisklasser |
Internett som service
Vi ønsket å tilby våre kunder best mulig service, men med de begrensninger to små barn gir, fokuserte vi på en god hjemmeside fremfor en utvidet åpningstid, sier Ingvild Askeland. I dag står netthandelen for ca 20% av omsetningen, men nettsiden blir også mye brukt av våre faste kunder for å se om vi har fått inn noe nytt før de tar turen innom. I tilegg har det jo den fordelen at man kan vise frem flere varer enn dem vi har plass til å stille ut her i butikken. Vi skulle gjerne hatt dobbelt så stor plass, sier Ingvild.
Kvalitet og arv
Vi er opptatt av at varene skal være av en slik kvalitet at både leker og møbler kan gå i arv både av hensyn til miljøet og til kundene, sier de to og forteller at de så langt det lar seg gjøre sjekker med produsentene om produktene i butikken blir produsert på en etisk forsvarlig måte. Utvalget på Mitt Rom er hovedsaklig fra danske, tyske, franske og italienske leverandører med lange tradisjoner, men også nyvinninger får plass spesielt mye ny dansk design både i møbler og klær.
Ønskelister
De fleste kundene er nok foreldre selv, men det skjer ofte at besteforeldre blir sendt hit for å se, og da har de gjerne med seg ønskeliste både fra foreldrene og barnebarn. Besteforeldre har ofte anledning til å gi de litt store tingene en småbarnsfamilie ikke alltid kan ta seg råd til akkurat her og nå, men utvalget varierer fra de større investeringene på interiørsiden til små vennegaver alt er ikke dyrt, bare pent! lover Ingvild.
Tekst & foto: Ane Bysheim