- Lek deg i parken på SNØ i høst!
- Velkommen til Skajems Hagesenter!
- Oppgradert Lexus UX 300e
- Toyota RAV4 GR SPORT
- Velkommen til Byporten Mall of Oslo
- Fargerik retro hos Møller Bil Ryen
- En egen øy for friluftsliv i Oslofjorden
- Dansk Kjøkkendesign hos Svane Kjøkkenet Oslo
- Sommerbyen Oslo
- – En unik og spennende gavebutikk
Verdens største Japan Photo butikk
– Tanken bak åpningen er å få mer plass til å presentere Japan Photos mest framgangsrike produkt, CEWE FOTOBOK. Vi har tredoblet bildeavdelingen og produktene, og får nå vist frem hele sortimentet i butikken. Før fantes CeWe bildeproduktene kun på nett. Nå kan man se og føle på kvaliteten, forteller administrerende direktør Stephan Stein.
Japan Photo har spesialisert seg på CEWE FOTOBØKER. Kunder kan laste ned programmet gratis på nettet, eller får den med direkte på CD i butikk. CEWE FOTOBOKEN er enkel å lage og har et kjempeutvalg. De har vunnet flere tester i Europa og Norge for beste produkt på pris og kvalitet. Blant annet TV2 Hjelper deg, Eisa- og Tipa award for beste Fotobok i Europa.
Anne K. Haga |
Utvidet sortimentet
Byporten har Nordens beste fremkallingsbutikk med 150m2 CeWe Fotoverden. De er også en av Nordens aller beste butikker for fotoutstyr med speilrefleks og video på 250m2
– I dag er det en bedre og roligere atmosfære i butikken. Det har skjedd en dramatisk utvidelse av sortimentet. Kameraentusiaster trenger mer plass. De følte seg ikke hjemme tidligere på grunn av mye trafikk. Vi har økt fra et skap med objektiver til syv, forteller butikksjefen, Trond Hverven.
– Byporten er delt opp i to avdelinger. I andre etasje er det fremkalling av bilder.
Vi er sterkest på bildebiten, med bra priser og god kvalitet. I første etasje har vi kameraavdelingen. Mange av kundene som kommer innom er er veldig interessert i speilrefleks kameraer, forteller Hverven videre.
– Vi har fått meget god respons fra kunder som er 100 % fornøyde. De faste kundene kommer innom og gratulerer. Det har vært mye trykk her i butikken, forteller Trond Hverven.
Vellykket byggeprosjekt
– 200 mennesker har stått i kø de tre dagene ved åpningen av butikken. Vi har en omsetning som tilsvarer fire måneder i en vanlig fotobutikk. Suksessen har vært over alle forventninger, forteller Stephan Stein.
Japan Photo har i samarbeid med morselskapet CeWe Color AG, Europas største fremkaller av bilder, åpnet Flagship storeen i Oslo. Kjeden har fra før en stor butikk i både Bergen, Trondheim og i Stockholm.
– Vi har økt fra 100 m2 lokaler til 400 m2. Det har vært hektisk og spennende rundt åpningen av den nye Japan Photo butikken på Byporten. Det har vært mange harde lange dager, men samtidig veldig artig, forteller Trond Hverven.
Beliggenheten har vi valgt her på Byporten, fordi det er i hjertet av byen. Det er veldig mye folk som går forbi her hver dag, forteller Trond Hverven.
– Byggeprosjekt har vart i to måneder, mens prosjektet har vi jobbet med i et år. Vi har arbeidet døgnet rundt i tre dager før åpningen, uten noe særlig erfaring fra tidligere. Vi har holdt butikken oppe fra dag en under hele ombyggingen, forteller Stephan Stein.
Anne K. Haga |
Hyggelige priser og rik på kompetanse
Japan Photo er den eneste kjeden som ekspanderer. De legger ikke ned butikker, men åpner nye. Det er mange som sliter med marginer, og få aktører som vokser. Japan Photo leder på pris og kompetanse. De har den samme eller bedre prisen som de store Elektrokjedene, men har en bedre kompetanse på lik linje som i fotobutikker. De har god kvalitet og en utmerket kundeservice med vennlige åpningstider til kl 21:00 på kvelden. Lørdag til kl 20:00.
– Vi vil møte kundenes behov. Nivået er høyt og vi er nøye med produktopplæring. Alle som jobber hos oss har utdannelse og er interesserte i foto. Vi har et ungt miljø fra unge mellom 17- 50 årene. Det er viktig med et stort spenn, forteller Trond Hverven.
– I dag består vi av et drømmeteam. Vi har slått sammen flere kompetente personer, som har fordelt seg mellom kamera og bildeavdelingen. Vi har spesialister innenfor hvert område, forteller Stephan Stein.
– Målgruppen er mødre som lager CEWE FOTOBOK til småbarn. Også fotoentusiaster som er medlem av fotoklubber. Hovedgruppa er familier. Vi har flere engangskjøpere som kommer innom og handler fotoutstyr i ulike prisklasser. Vi satser nå mer profesjonelt, forteller Stephan Stein.
– Vi har en 100 % fornøyd garanti. Kundene hjelper oss med å gi oss tilbakemeldinger, og vi snakker umiddelbart med produksjonen. På den måten lærer vi oss hva som er hovedgrunnen. Det får oss til å vite hva vi må gjøre bedre, forteller Stephan Stein.
Tekst: Marte Nordahl Foto: Anne K. Haga/Studio LK & Marte Nordahl