Hjem » Oslo » Hjem & fritid » Trendy møbeloase midt på Thune

Trendy møbeloase midt på Thune

I lyse og lekre lokaler på Thune finner vi Oslos fineste Bohus-butikk. Her bugner det av spennende
møbler og interiør.
bohus-12 Foto Stian Broch copy

– Vi er ikke en typisk Bohus-butikk, forteller varehussjef, Stian Bentzen. Over to etasjer strekker butikken seg på 2800 kvm kvadratmeter og utvalget frister til gjenkjøp.

Atmosfære som inspirerer

Med store vinduer som minner om de som engang var i fabrikklokalet på Thune, lyser solen inn i Bohus-butikken. her er atmosfære en viktig prioritering, og stemningen intim og personlig.
– Bohus er store på møbelmarkedet, og har en bred og variert kundekrets. Likevel har vi valgt og tilpasse oss området vi befinner oss i, og har blitt flinkere til å spisse sortimentet inn mot kundene som handler her, forteller Bentzen i det vi beveger oss opp i 2.etasje.
Romfølelsen kjennes og inspirasjonen tennes, for her er det mye øyet kan hvile på. Installasjoner av stuer, storbyrom og lave sittegrupper i ulike temaer skimtes bak mur-, tre- og stenvegger.
– Vi vil at kunden skal kjenne seg hjemme i forretningen, og bruker mye tid på å skape en hyggelig atmosfære. Det hjelper nok godt at vi også har skilt avdelingene her oppe mellom det feminine og maskuline, så kan alle kunder finne noe som passer deres smak, smiler Bentzen.

bohus-4_BRUKES_SOM_STORT_BILDE Foto Stian Broch copy

Skaper et helhetsbilde

Overalt i butikken finner du produkter som er satt sammen for å skape ulike stemninger, miljø og uttrykk. Og Bentzen tror at det er blitt stadig viktigere med tilbehør.
– Er man usikker på hvilke farger som passer inn i hverdagsrommet eller stuen, kan det være lurt å velge en nøytral farge på hovedmøbelet. Da kan man heller velge sterkere farger eller kontraster på interiøret rundt, og man kan også lettere endre og bytte om, hvis man går lei.
Bohus Skøyen er store på interiør og hittil i år har de merket en økning i omsetningen på mellom 25- og 30 prosent.
– Det er interiøravdelingen som kompletterer miljøene man vil skape hjemme, vektlegger Bentzen.

Stor kompetanse

I tillegg til et bredt utvalg, er også kundeservice viktig for Bohus-medarbeiderne. Mange har bakgrunn som er relatert opp mot det å kunne tilby kunde den kompetansen som trengs.
– Her får du hjelp til det du måtte trenge, vi selger ikke kun produkter, men også kompetanse og assistanse, sier Bentzen. Han legger også vekt på at de er opptatt av å være best på pris og trekker frem at de har markedets beste pris på bestselger-sofaen «Howard». I motsetning til andre Bohus-forretninger, har Bohus Skøyen fokusert på å selge en rekke merker utenom Bohus-konseptet. Bentzen trekker blant annet frem stuemøblementet fra svenske Furninova og spisestuemøblene fra danske Skovby. I tillegg til Bohus sortimentet har Skøyen en stor trendavdeling fra Svenske Furninova, og kvalitets spisestuemøbler fra danske Skovby, og en av Oslos største sengeavdelinger, med kvalitetsmerker som Jensen, Wonderland og Tempur.
– Vi skal kunne tilby noe som er litt annerledes også, og da settes design og kvalitet i høysetet.

bohus-14 Foto Stian Broch copy

Damenes aften

Også denne høsten arrangere boligbutikken «Damenes aften». Arrangementet er lagt til 13.okotber fra kl.20-23.oo, og man kan melde seg på både i butikk og på nett.
– Det er svært populært. Vi holder trendseminar om kommende farge, interiør- og møbeltrender. Samtidig som damene får noe sprudlende i glasset og kan handle i fred og ro, sier Bentzen. Han legger ikke skjul på at det blir ekstra gode tilbud under kundekvelden, som kun er forbeholdt interiørinteresserte damer.
I fjor var det over 350 damer i alderen 23 til 50 år, vi regner med at det vil bli enda flere i år, avslutter varehussjefen før han må gå tilbake for å hjelpe en ventende kunde.

Tekst: Eline Hvamstad | Foto: Stian Broch