» Topptrente frisører i Hairport

Topptrente frisører i Hairport

Engasjerte og kunnskapsrike perfeksjonister. Frisørene i Hairport Frisør ligger i hardtrening for å gi deg de siste hårtrendene, enten du skal ha venninnekveld, skal på julebord, eller gifte deg. – Og i år er de raskere enn noen gang!

header hariport

– Vi streber hele tiden etter å være de beste, sier medeier og kreativ leder i
Hairport Frisør, Tina Bøhn Rismoen.
Hårtrendene endrer seg raskt, og frisørene er nødt til å holde seg oppdatert for å henge med.
– Det er ikke noen valg, alle – vi er 154 ansatte – må følge med på, og lære seg de nye trendene. Frisørene hos oss blir kurset jevnlig, og de må også holde seg oppdaterte på det gode tradisjonelle. Vi driver jo ikke bare med trendfrisyrer, sier Rismoen og smiler.
I februar åpner Hairport Frisør sin 20. salong, på Kløfta, og for første gang siden frisørkjeden ble etablert i 1979, åpnet de denne sommeren også en ny salong i Oslo.

header hariport2

Streber etter perfeksjon

Denne høsten har Hairport Frisør omprofilert seg, forteller Rismoen.
– Vi har samlet alle tråder, funnet oss selv, og kommet frem til tre ord som skal beskrive oss og profilen vår: Engasjement, kunnskap og perfeksjon:
– Vi er engasjert i samfunnet vårt og tenker miljøbevisst. Vi klipper til inntekt for kreftforeningen, og donerer alle julegaver til gode formål. I år går pengegaven til Sunnåsstiftelsen og til Dyrebeskyttelsen Hedmark. Tidligere har Sykehusbarn og Sykehusklovnene også mottatt donasjoner, sier Rismoen.
– Nummer to er kunnskap: Hos Hairport Frisør får ingen si at de er utlært. Det skjer ikke. Vi trener hele tiden. Derfor har vi opparbeidet oss stor ekspertise innen faget, om hår og hodebunn, farge, trender, parykker, extention, styling av bryn, klipp og produkter.
– For det tredje, jobber vi hardt for å være de beste, sier Rismoen. Perfeksjon dreier seg om å trene hele tiden. Vi er på kurs i inn- og utland, bruker hverandre og leier inn eksterne. Vi er også på kurs hos Loreál med jevne mellomrom. Hairport Frisør jobber også mye med lærlinger, – våre salonger er offentlig godkjente lære-bedrifter, og vi har en egen skole med eget studio både på Kongsvinger og i Lørenskog, med egne lærere.

Kjapt, ofte og rimelig

Da er det vel passende å spørre hva som er in i år?
– Nå når folk skal på julebord har de ikke så mye tid, sånn er det jo. Så det vi har jobbet mye med nå er 10-15 minutter opp-
setninger; det skal gå fort. Kjempekule, kjappe, raske, men flotte oppsetninger. Den store trenden i år er fletter, det bare utvikler seg til det enorme!
Kjapt altså, men det skal også være rimelig slik at du kan gjøre det relativt ofte, ifølge Rismoen.
– Det trenger ikke koste skjorta å sette opp håret sitt. Det skal være en kjapp ting du dropper innom for, før du drar ut og møter venninner på kafé.
Hos Hairport Frisør kan du også komme innom og få fønet opp håret. Såkalt Holly-wood blow dry. Det har lenge vært en trend i USA, men nå har det kommet hit, ifølge Rismoen. Og i år er glitteret tilbake for fullt.
– Som på det glade nittitallet. Vi glitra jo som diskokuler, husker jeg.
For gutta er det man bun hairstyle som gjelder, ifølge Rismoen.
– Og ellers er det litt røffe frisyrer. Rufsete oppsetninger. Det skal se litt tilfeldig ut, ikke så konstruert. Også er vi selvfølgelig gode på skin fade-frisyrer, som er veldig in for tiden.
Når det gjelder julegaver i år, er gavekort spesielt populært.
– Vi ser at folk ønsker seg opplevelser. Hva med å gi mannen sin en hodebunn-massasje, eller en full drømmedag til kona? Vi har også flere produktpakker. Gavekort gleder lenge!

header hariport3

Styler kjendiser

Hairport Frisør har et eget kreativt team bestående av elleve frisører som jobber med store eventer i Norge, blant annet Gullruten. De styler dessuten mange av Norges mest kjente fjes: Inger Lise Rypdal, Trine Rein, Christian Ingebrigtsen, Atle Pettersen, for å nevne noen.
– Nå vant jo Atle Pettersen årets best kledde i Se og Hør. Han sier selv at sveisen hadde mye å si. Det er litt morsomt, sier Rismoen og smiler.
Hairport Frisør har den siste tiden opprettet sin egen blogg, og er blitt svært aktive på sosiale medier.
– Vi har en Instagram-konto og Facebook-gruppe, som oppdateres hele tiden. Der viser vi trendene, hva som er in og hva som kommer. Vi viser oppsetningene våre, nye klipper og farger.
Aktiviteten på sosiale medier inspirerer, ifølge Rismoen.
– Hvis én gjør noe kult, så vil andre prøve og vi utfordrer hverandre, finne ting på nettet som ser kjempevanskelig ut, og så er det om å gjøre å utføre den frisyren best, først!
– Det handler om å holde seg oppdatert. Du blir aldri utlært frisør!

Tekst: Ketil Blom | Foto: Hairport Frisør

Følg IN magasinet på Facebook