Hjem » Klær & mote » Tøffe klær for smårollinger

Tøffe klær for smårollinger

Da juristen Reidun Haugse fant de beste kvalitetsklærne for barna sine på nettet, startet hun like godt egen bedrift. Resultatet ble butikken «Rumpetroll».

Rumpetroll header

– Som småbarnsmor fant jeg de fineste barneklærne på nettet, ikke i butikken. Det satte meg på ideen om å starte noe eget, forklarer Haugse.
Omringet av finklær, fargerike strømper og tøffe klær for ruskevær, har hun realisert gründerideen i et lyst og innbydende lokale et steinkast unna Strandkaiterminalen.

– Flere stamkunder

Den selvstendige butikken, Rumpetroll, åpnet døren for første gang i september 2014. Responsen butikken har fått, skulle vise seg å bli enda bedre enn det eieren hadde forventet. 
– Å starte egen butikk er alltid litt gambling. Blant annet måtte vi bestille inn vårklærne seks måneder i forkant. Vi har imidlertid fått flere faste kunder, og jungeltelegrafen sørger for at stadig flere oppdager oss, sier Haugse.
Egentlig er Haugse jurist, men for øyeblikket er butikken hennes hovedvirke. 
– Som jurist gruer jeg meg imidlertid ikke til å gå løs på papirarbeidet, i motsetning til veldig mange andre ferske bedriftseiere, smiler hun.

Rumpetroll header2

Butikk for foreldre

Klærne i butikken er myntet på barn mellom 0 og 8 år. Mesteparten av merkene i butikken har hennes egne barn gått med. Etter hvert har Haugse også tatt inn gode klær hun har oppdaget i innkjøpsfasen.
– Målet mitt er at butikken skal være et sted foreldre kommer for å handle klær til barna sine, og ikke en ren gavebutikk. Her skal de finne fine selskapsklær, men også strømper, tøfler, luer og parkdress, forklarer innehaveren.
Blant merkene Rumpetroll fører, er både MeMini, Lilleba og Wheat.

Rumpetroll header4

Egen nettbutikk

Som erfaren netthandler, har Haugse også sørget for å gi et tilbud til de som bor utenfor Bergen, og de som trenger litt betenkningstid.
– Med nettbutikk blir klærne tilgjengelig for flere. Det gir også en mulighet for kunder å bestille på nett, og deretter hente dem i butikken, forklarer hun.

Tekst & foto: Janne G. Sørgulen janne.sorgulen@gmail.com