Hjem » Oslo » Helse & velvære » Tannlege med helhetsfokus

Tannlege med helhetsfokus

I september fylte Tannlegen på Aker Brygge fem år. Innehaver Stian Kanestrøm forteller om sterk vekst i løpet av tiden klinikken har eksistert, og han har sin egen teori om hvorfor utviklingen har vært så god.
tannlegene_akerbrygge_37

– Fordi vi er en moderne tannklinikk som tilbyr det siste innen utstyr og behandlinger, sier han. Og beliggenheten, midt i hovedstadens indrefilet, er vel heller ingen hemmende faktor, skulle vi tro.

tannlegene_akerbrygge_06

State of the art

Etter tre år som ansatt i Bergen flyttet Stian til Oslo. Der etablerte han høsten 2003 sin egen klinikk. Fra scratch.
– Jeg startet uten en eneste pasient, og har sakte men sikkert bygget meg opp. Det har vært en jevn vekst, og i dag har vi nærmere 2500 registrerte pasienter, forteller han. Stian innrømmer at det er ganske uvanlig å starte opp på denne måten.
– Normalt kjøper man en eksisterende praksis som har en innarbeidet pasientkrets. Jeg valgte å gå en litt annen vei. Sammen med min sekretær leide jeg et moderne lokale med det nyeste innen tannlegeutstyr, som vi hele tiden har fornyet. I dag eier vi alt sammen, og våre pasienter kan være trygge på at det er state of the art-utstyr som benyttes når vi behandler dem.

Moderne behandlinger

To allmennpraktiserende tannleger, en tannpleier og en hyggelig sekretær er hva som møter deg hos Tannlegen på Aker Brygge. Her tilbys alt av tannpleie, men klinikken har i alle år også hatt fokus på den estetiske delen – og innehar stor kompetanse på områder som bleking, porselensfyllinger og implantatbehandlinger. En spesialmaskin som kan lage porselenskroner på dagen gjør at klinikken kan tilby sine pasienter raskere behandling enn hva mange andre tannleger er i stand til.
– Hele prosessen tar faktisk bare halvannen time fra pasienten kommer, til vedkommende kan forlate oss med en ny tann, forteller Stian.

tannlegene_akerbrygge_17

Smertefritt

Tannlegen forteller om en spennende, og utfordrende jobb.
– Vi behandler en del pasienter med tannlegeskrekk. Det innebærer at vi må ta hånd om dem på en måte som gjør at de lar seg behandle. Vi har stort fokus på at behandlingene skal være smertefrie, målet er at folk skal føle at det er greit å være hos oss. Det er en holdning som går igjen hele veien, fra sekretær til tannlege. Vi skal være serviceinnstilt, og hele tiden ha i bakhodet at det ikke bare er tenner vi behandler, men hele mennesket.

Til tiden

Hos Tannlegen på Aker Brygge skal du slippe å sitte på venterommet i evigheter før du kommer inn til konsultasjon eller behandling.
– Å være serviceinnstilt betyr også at vi legger vekt på at folk kommer inn til avtalt tid. Pasienter generelt finner seg i altfor mye venting – det er som om det er opplest og vedtatt at man må vente på tannlegen. For oss handler det om respekt overfor pasientene våre – deres tid er like viktig som vår tid, avslutter Stian, før han ønsker deg velkommen til klinikken på Aker Brygge.

Tekst: Martin Fremstad  Foto: Stian Broch Nielen