Hjem » Oslo » Hjem & fritid » Stikker seg ut

Stikker seg ut

Bohus Skøyen har tatt mål av seg å være en annerledes Bohus-forretning. – Vår visjon er å gi kundene den beste handleopplevelsen, sier varehussjef Kristin Gulbransen.
bohus_01

BI har et kundebarometer som hvert år rangerer handelsbedrifter. I fjor havnet Bohus-kjeden på en høyst aktverdig 3. plass innen sin bransje. – Målet er intet mindre enn å bli nummer en, sier Gulbransen, og viser til tre prinsipper som går igjen i alt møbel- og interiørkjeden foretar seg. Vi skal fremstå som Fristende, gi kundene våre en Opptur, og samtidig være en Troverdig aktør i et sterkt konkurransepreget marked, forklarer hun.

bohus_19

Ønsker å være annerledes

For Bohus på Skøyen handler det vel så mye om å gi kundene en annerledes opplevelse. – Vi ønsker å vise Bohus på en annen måte gjennom vår vareeksponering. Vi jobber mye med utstillingene, og våre ansatte innehar veldig mye kompetanse på akkurat dette området. Det er med på å holde butikken på et høyt nivå.

Bohus er kjent for å være et rimeligere alternativ til mange av konkurrentene i markedet. Det vil de fortsette å være. – Vi fører mange av de samme produktene, men større innkjøp kommer våre kunder til gode ved bedre priser ut, sier varehussjefen.
 

bohus_16

Interiør-trender

Gulbransen forteller at trendene innenfor interiør ikke beveger seg like raskt som innen for eksempel klesverdenen. Det betyr likevel ikke at tiden står stille. Interiørbransjen er høyst oppdatert på hva som rører seg ellers i motebildet. – I år er det grått som er den store fargen. Møbler og interiør skal ha et røft og rustikt preg, det skal være litt slitt og gammelt. Oljet eik, som i lang tid har vært veldig populært innenfor spisegrupper og vitrineskap, selger fortsatt godt. Men nå er også hvitvasket eik i ferd med å få fotfeste. Denne finishen gir et langt renere uttrykk. Mikset med produkter fra naturen som skinn, dyrehorn, drivved og røtter, snakker vi om den «nordiske» stilen, som er hva folk ønsker seg i disse dager.

bohus_17

Må ha-produkter

Kristin Gulbransen nevner tre ting som er essensielle denne høsten. Det første er et hamret lysfat i nikkel som gir et rustikt preg med assosiasjoner til Marokko. Fatet kan kombineres med gjenstander i lyse, nedtonede nyanser, og kler spesielt godt små kulelys og andre mindre pyntegjenstander. De langhårede flossteppene, som var kjennetegnende for 70-tallet, er på full fart inn igjen – i ny innpakning. – Etterspørselen etter tepper i lyse farger som beige, sand og grått er svært stor, sier hun. Til slutt nevner varehussjefen modulsofaer som kommer i mange varianter, alt etter kundens egne ønsker. – Årets sofaer skal ha store, myke puter, brede armlener og store hjørner som du kan krype oppi, avslutter hun.

Tekst: Martin Fremstad  Foto: Stian B. Nielsen