Hjem >  See better – look better

See better – look better

De sitter midt i ansiktet. Og er en statement. Eye Factory fører de hotte brillene.

Brillebutikken Eye Factory, som – navnet til tross – er helnorsk, åpnet dørene på Ski Storsenter 21. januar i år, og butikken tilbyr de nyeste brilletrendene. De selger briller, solbriller og linser, og eksperthjelp sørger for best mulig resultat for deg og ditt syn. 
Unikt for butikken er den høye graden av mote, og fokuset på å formidle brilletrender. Dette er destinasjonen for den motebevisste mann og kvinne, som ønsker å gjøre briller og solbriller til en naturlig del av sin garderobe. Eye Factory fører det siste innen brillemote til attraktive priser som gjør det mulig å bytte briller i tråd med garderoben.

Enkelt

Eye Factory ønsker å gjøre det enkelt for brillekunder å forstå sluttprisen på et par briller. Derfor er alle briller inndelt i 4 faste prisgrupper hvor alle priser er inkludert kvalitetsglass. Hos Eye Factory får du eksperthjelp til å finne kule og trendy briller til prisen av et par joggesko eller jeans. 
– Vi tror tiden er inne for en endring i optikerbransjen, og vi tror på utviklingen av vårt eget unike utvalg og design. Vi jobber tett med produksjonen for å fremskaffe kvalitetsbriller til priser som gjør det mulig å velge flere par trendy designbriller, sier grunnlegger Tina Nyeman.

Ny bransjestandard

Tina Nyeman har lang erfaring fra optikerbransjen. Hun har blant annet jobbet som direktør hos Brilleland, og som direktør for forretningsutvikling i Synoptik, hvor hun satte en ny bransjestandard.
– Jeg ser igjen et behov for innovasjon i en bransje som ellers er litt konservativ, jeg hadde lyst til å jobbe med design, trender og inspirasjon, og fremheve dette, sier Tina.
Eye Factory vil i løpet av 2016 etablere butikker i hele landet.

Ekspertise

Hos Eye Factory jobber det optikere og salgskonsulenter med mange års erfaring og et stort hjerte for design, mote og dine øyne. I spissen for team Eye Factory på Ski står optiker og butikksjef Dennis Andersen. Han har lang erfaring fra bransjen, og har tidligere vært med og bygget opp Brilleland på Ski i 7 år, før han gikk over til Synsam på Vinterbro, hvor han jobbet i 6 år. Med seg på teamet har han Hanna Bellman, som har 10 års fartstid fra Synsam. Dennis Andersen er godt fornøyd med utviklingen i den nye butikken på Ski. 
– Ski er attraktivt, og det er mye folk på senteret. Eye Factory har fått en fantastisk mottakelse, og vi har veldig mye å gjøre, sier han.
Den nye brillebutikken har et tydelig konsept, og slagordet er «see better - look better» – og garanterer deg at du vil både se bedre, og se bedre ut. Butikken er utformet med inspirasjon fra rustikke Brooklyn i New York, et sted du virkelig får lyst til å shoppe kule briller. Butikken fører Eye Factory Collection, som er merkets egen linje, utviklet av Eye Factory designteam. I tillegg føres kjente merkevarer som blant annet inkluderer Balenciaga, Prada, Gant, Ray-Ban, Tom Ford, Michael Kors og Versace. For nå nevne noen.

Hotte brilletrender

En tydelig trend i år er de runde brillene. Både sol- og vanlige briller er runde, i stor utstrekning. Innfatningen går mye i brune toner, både blanke og matte. Stilen gjelder for begge kjønn, men for dame er det også noe «cat eye».
Ray-Ban har den samme, klassiske innfatningen som fra det glade 80-tallet, men kjører på med farger på glasset, som oransje, grønt, blått og rosa. Det går i speilglass, og man er tilbake i hippietiden. 
Også Emporio Armani henger med på hippietendensen, og er mer trendy og edgy enn den langt mer klassiske Georgio Armani, som er mer retro i stil, og med tyngre modeller med doble broer.
Pradas modeller er klassiske, men også edgy. Årets trend er preget av kraftige innfatninger i massiv plast, men brillene er likevel ikke tunge. Fargebruken er sprek, også i kombinasjoner. Og de mer klassiske og mindre brillevariantene fås i delikate toner, og som er nydelige mot huden.
Tom Ford har markante «cat eye» i sine damekolleksjoner, og her er det alltid modeller som skiller seg ut. Merket har mange tøffe modeller, og en av de mer «basic» er brillene kjent fra James Bond. Jackie O fikk designet disse klassiske brillene til seg selv, derav navnet. Bestselgeren fås i masse farger, også med styrke.
Oakley er sportsbrillen fremfor noen, og fargeglassene har også sin tekniske funksjon. Den unge modellen «Frog skin» er spesielt egnet for unge kjøpere, er en veldig lett brille, og til overkommelig pris.
Trendline – Eye Factory sin egen designkolleksjon i god kvalitet og design. Oslo Collection: Eksempelvis brillene «Akerselva» og «Bjølsen» – tidløse briller i brun plastinnfatning. Egne kolleksjoner er også Copenhagen Collection og Classic Vintage Collection.

Tekst: Trine Texnæs | Foto: Eye Factory & Trine Texnæs

Følg IN magasinet på Facebook