- Velkommen til Byporten Mall of Oslo
- Nytt spatilbud på Scandic Holmenkollen Park
- Tilbyr effektive peelingbehandlinger
- Ansiktsløft ved Cosmo Clinic
- Byens triveligste frisørsalong?
- Fettsuging, liposculpture, permanent fettfjerning, figurforming, high definition lipo – kjært barn har mange navn
- – Det er et privilegium å bli gammel, men du kan selv velge å se gammel ut
- Hva er din anledning?
- Figurforming & oppstramming med Accent Prime
- Røa Torg: Mer enn bare et kjøpesenter
Pause i hverdagen
Elegante designmøbler, vakre lysekroner og en atmosfære av velvære møter deg hos K.A.N frisør i Vika. Frisørene er allsidige og spesialister innen sitt fagfelt. Men du får ikke bare klippet og ordnet håret, hårvasken i salongen kan nesten regnes som en power nap. De har gått til innkjøp av massasjestoler til vaskene, et tilbud som allerede har rukket å bli svært populært.
– Vi gikk til innkjøp av stolene når vi pusset opp i fjor. Vi har seks stykker, en ved hver vask. Det er bare vi og den andre avdelingen vår på Blindern som har sånne stoler. De er kjempepopulære, og gir folk en mulighet til å ta en pause i en stressende hverdag. Her kan du få en hodebunnsmassasje, eller bare nyte en god kaffe latte til klippen, forteller daglig leder Anniken Marlen Wettestad.
Allsidighet
K.A.N salongen med eier Kåre A. Nilsen, har holdt på i mange år, og har faste kunder som har gått der i 30 år. En av grunnene til at de har så fornøyde og trofaste kunder er allsidigheten hos de som jobber der. De har frisører som er spesialiserte innen både herre- og dameklipp, fargebehandlinger, extensions og striper.
– Folk blir glade og overrasket når de kommer hit, og nye kunder kommer alltid igjen.
Vi jobber hardt med å holde kundeservicen på topp. Det skal være et hyggelig sted. Vi har det gøy på jobb, og sammen med kundene, sier Anniken med et smil.
– Vi har også en svært allsidig kundekrets. Vi har ikke bare èn type kunder, men hele spekteret. Noe som er veldig gøy for oss som jobber her. Vi er ti frisører, og alle har forskjellig stil. Vi har en frisør for hver smak, forteller Anniken.
Intelligente sakser
Salongen har både god kunnskap og riktig verktøy for å gi alle en frisyre som passer nettopp deres hår. De har begynt å bruke Vern spesialsakser – det er åtte forskjellige typer sakser som kan settes sammen i ulike kombinasjoner. Saksene gir et utrolig bra resultat, sier Anniken. – Til forskjellige typer hår trengs det forskjellige sakser. Samme måte å klippe på fungerer ikke på alle hår, noe vi virkelig ser nå med disse nye saksene. Og kundene er kjempefornøyde, og påpeker at de MÅ bli klipt med disse saksene for håret har aldri ligget så bra som nå.
Særlig på frisyrer med tung lugg, eller bob frisyrer, gjør de nye saksene underverker.
Ved slike frisyrer er det ekstra viktig å få det lille ekstra, noe som kommer godt frem når de bruker disse saksene. – Folk gleder seg både til kaffen vår, massasjestolene og saksene våre, sier Anniken.
Extensions
– Jeg bruker mest extensions av ekte hår, sier Lola. Det tar omtrent en time å få satt det på, og det ser så naturlige ut at det er vanskelig å se at det ikke er ekte. Det kan sitte på i et halvt år, og lengre, hvis man er flink å holde det i orden selv. – Jeg får kundene til å komme tilbake etter to måneder for å sjekke om det ser bra ut, og stramme opp når håret vokser. De vi har i salongen er utrolig fine, og veldig økonomiske, sier hun.
Drop-in timer
Frisørene hos K.A.N vet hvor viktige hårkriser kan være, og prioriterer høyt at de alltid skal ha ledige timer til folk som stikker innom.
– Vi jobber hardt for alltid å ha ledige drop-in timer. Hårkriser har ikke alltid tid til å vente. Eller hvis man plutselig skal på et viktig møte, kan man stikke innom først. Det er også bedre for oss som jobber her. Når noen kommer inn og har lyst til å gjøre noe, så er det gøy at vi kan bli entusiastiske og gjøre det med èn gang. Men selvfølgelig kan folk også bestille timer hos sin faste frisør, sier Anniken.
Kundeservice betyr mye hos K.A.N frisør.
– Vi er her for kunden, og ikke omvendt.
Det er viktig for oss å gi best mulig service.
Og skal du på julebord eller juleselskap og kommer på i siste liten at du har glemt å bestille, så er ikke alt håp ute.
– Fortvil ikke, vi har ledige timer i julebords-sesongen. Det er håp for etternølere også.
Tekst: Mona Gullstein Foto: Lin Kværnhaug