- Lek deg i parken på SNØ i høst!
- Velkommen til Skajems Hagesenter!
- Oppgradert Lexus UX 300e
- Toyota RAV4 GR SPORT
- Velkommen til Byporten Mall of Oslo
- Fargerik retro hos Møller Bil Ryen
- En egen øy for friluftsliv i Oslofjorden
- Dansk Kjøkkendesign hos Svane Kjøkkenet Oslo
- Sommerbyen Oslo
- – En unik og spennende gavebutikk
Kompetansefokus i moteetasjen!
Pastelltrenden er ikke det eneste nye i Byporten i vår. For å heve kompetanse-nivået i moteetasjen er nå åtte butikkledere i full gang med fagkurset Fagstylisten, slik at du som kunde skal få en rikere shoppingopplevelse.
Byportens andre etasje er hjem til butikker som Høyer, Day, Cream, Riccovero og Fine Ting. Satsingen på konsepter som skiller seg ut fra lavpriskjedene over gata hos Oslo City, har vært en bevisst strategi helt siden åpningen for 15 år siden. Resultatet er en eksklusiv moteetasje som har etablert seg som en destinasjon i seg selv, og ikke kun en gjennomfartskanal for reisende på Oslo S.
Mote som fag
For å styrke kompetansen og yrkesstoltheten ytterligere, har moteetasjens butikkledere startet på kurs i regi av VJ Concept. Senterdirektør Elisabeth Jensen sier målet med kurset er å fremme butikkyrket – fra butikkdrift og salg, til personlig veiledning som fargeanalyse og styling. Noe Jensen, til syvende og sist, tror vil berike opplevelsen for kunden. En kort runde rundt i klesbutikkene i moteetasjen viser at initiativet blir tatt godt i mot.
Pastelltrenden
De ansatte er glad i mote, og forteller gjerne om vårens trender. Hos skobutikken Lille Vinkel Sko går det stort sett i sneakers i alle varianter, mens pastellfarger kombinert med klassiske plagg er gjennomgående i klesbutikkene. Hos Fine Ting kan de fortelle at også tilbehøret, som vesker og neglelakk, skal være pastellfarget i vår. Ellers er dyremønster fortsatt inn.
Fine Ting
Nisjebutikken Fine Ting dras frem av senterdirektøren som en av senterets store suksesser, og som ved sin unike tilnærming til både kunder og mote, er en god representant for hva Byporten står for. Til å være en liten butikk på 40 kvadrat, fylt av skandinaviske merker som Ganni og Annie Says, har Fine Ting en imponerende omsetning, men kanskje enda viktigere – en stor og trofast kundegruppe.
I vår kan Byportens kunder også se frem til nykommeren Companys, som sammen med dagens butikker, og et økende fokus på mote som fag, vil gjøre Byporten til en enda tydeligere motedestinasjon i sentrum av Oslo.
Tekst & foto: Lene Haugerud