Hjem » Oslo » Hjem & fritid » Hund etter mote

Hund etter mote

Ryktene sier at Juicy Couture nå er å få til våre små firbente. Favorittmerket til mange filmstjerner, pop-prinsesser og fotomodeller er også et av våre og vi tar turen til Pet Shop Girls for å se herlighetene med egne øyne.
JuicyCouture DOGS copy
Og vi fikk som forventet store, våte øyne. Juicy Coutures hundekolleksjon gir akkurat like stor shoppingtrang som merkets andre produkter. Her finnes hettegensere, t-shirts, og de lekreste reisevesker, - noen med matchende halsbåndsett i vidunderlige gaveesker, andre med matchende reisematskåler. Reiseveskene kommer i frotté med store broderier i typisk Juicy-stil og i mer klassisk look à la Louis Vuitton. Vigdis Johnsen, innehaver av Pet Shop Girls viser oss detaljene. De er ikke få. Glidelåser, titteluker, fôr, lommer og emballasje, alt er tenkt på. Eye candy, sier Vigdis og vi kunne ikke vært mer enige. Som litt jålete jente blir man lettere henført bare av charmsen på veskenes glidelåser. Juicy Couture har utallige A-kjendiser som tilhengere. Madonna, Jennifer Lopez, Britney Spears, Cameron Diaz og Jessica Simpson er bare et lite knippe. Hvem har ikke sett JLo avbildet i Juicys glamorøse joggedresser i velour, med smykker og solbriller som accesoirer? En comfy joggedress ble plutselig også et sexy og moteriktig antrekk, - en uslåelig kombinasjon for stjernene i Los Angeles som alltid er i fare for paparazzienes lange linser. Vi er selvfølgelig nysgjerrige på om noen av kjendiskundene hos Pet Shop Girls har handlet Juicy Couture til sine firbente. – Haha, det får du meg ikke med på, jeg sier ikke noe om hvem som handler hva. Det er stor forskjell på at en kjendis blir gjenkjent på handleturen sin av andre kunder, og at butikkene ”sladrer” til media. Nei, det må de eventuelt være forespurt om og gi tillatelse til selv. Hun bare ler når vi bombarderer henne med norske kjendisnavn som angivelig skal være faste kunder hos Pet Shop Girls, så vi blir ikke noe klokere. Men hva kan du si om kundene som kjøper disse eksklusive produktene til sine firbente? Det er jo relativt dyre produkter og sikkert ikke alle forunt å gå berserk i hyllene her? -Der tar du feil, sier Vigdis. Det er selvfølgelig forskjell på hvor mye og ofte folk handler, men vi har mange ”vanlige folk” som kunder. Å være kvalitets- og designbevisst er ikke bare rikfolk forunt, bare tenk på designersolbriller, -jeans og -vesker. Det dreier seg om hvordan man prioriterer. Side om side med Juicy-produktene finner vi flere plagg til de minste firbente av merket Pariero. – Dette merket har vi ført et halvt år nå, og det har også en sånn må-ha effekt på kundene. Det er dyrt, men utrolig forseggjort. Hun viser oss gensere med trykk, applikasjoner og bling-bling. Alt på en gang. Herlighetene koster fra 398,- til 698,- og har ingen praktisk funksjon. Det er kun for øyet. Kongekroner og dødninghoder er blant motivene, men mest betatt ble vi kanskje av den lille hettegenseren med tiara og pelskant på hetten. Skikkelig jålete, men vi ser jo at på den rette hunden er det bare helt riktig. For etter en liten demonstrasjon har vi skjønt at alt er ikke for alle, og en hund kan absolutt ”kle” eller ”ikke kle” noe. Hver hund sin stil, liksom. Voff!