Hjem » Klær & mote »  Fest setebeltet!

Fest setebeltet!

GANT går inn i et historisk partnerskap med 24-timersløpet på Le Mans, verdens mest berømte utholdenhets-billøp. I mai lanserte GANT en kolleksjon som reflekterer på begge selskapers arv og historie. Fra og med løpet i juni (2017), vil GANT være offisiell sponsor og bekleder.

I alle forhold, er felles grunnverdier nøkkelen til suksess. Akkurat som 24-timersløpet på Le Mans sportsbilløp konsekvent flytter grensene for hva som er mulig gjennom innovasjon og ytelse, ser GANT på sitt design med et lignende tankesett med Never Stop Learning. GANT og Le Mans deler også en rik historie og en autentisk merkevare.

Løpet

Det første 24-timers Le Mans-løp fant sted i 1923 og har spilt en stor rolle i den raske utviklingen av bilen, samt dens teknologiske fremskritt. Det er et av de tre mest prestisjefylte aktive sportsbilsløp i verden. Organisert av Automobile Club de l‘Ouest (ACO), er Le Mans den ultimate testarena for de som søker å #NeverStopLearning. Siden begynnelsen har det vært en slagmark for profesjonelle og amatører; de utfordrer menn, været, maskin, slitasje og natten. Det er her produsentene trykk-tester den nyeste teknologien og hvor sjåførene drar for å teste sine grenser.

1949

Grunnlaget for samarbeidet ligger i år 1949 – det året merkevaren GANT ble født i New Haven og også året 24 Hour of Le Mans ble reetablert etter andre verdenskrig. Dette spesielle år, og løpet, har inspirert GANT sitt kreative team til å skape en kolleksjon og en visuell identitet som er designet for å holde deg stilig samtidig som du kan opprettholde en aktiv livsstil. Løpet i 1949 er kolleksjonens viktigste inspirasjon. 


Målstreken

For den visuelle og grafisk identitet av samarbeidet, har GANT jobbet med den svenske illustratøren og grafiske designeren Jonas Bergstrand, kjent for sitt arbeid for merkevarer som Soho House, FIFA, The New Yorker og The Motorist Magazine.
– Jeg har vært en tilhenger av Jonas Bergstrand i en rekke år. Jeg elsket hans arbeid for The Motorist og hans sjarmerende mid-century estetisk. Hos GANT har vi en rik historie av å jobbe med talentfulle kunstnere som gjennom årene har skapt vakre illustrasjoner av og for våre produkter. Så det føltes veldig naturlig å invitere Jonas til å komme inn og jobbe på denne kolleksjonen med teamet, sier GANT Creative Director, Matthew Wood.
Som i alle kolleksjoner hos GANT, har også denne kolleksjonen et sterkt skjorte-fokus, men tilbyr også yttertøy, jersey, strikk, blazere, jeans og tilbehør for menn, kvinner og barn.
Kommer GANT til å kun handle om biler i fremtiden, spør du kanskje? Nei, men GANT er lidenskapelige, autentiske og nyskapende, og tror på å skape eller samarbeide med de med erfaring som tilbyr disse verdiene til deres eksisterende og potensielle kunder - og 24 Hour of Le Mans er en av disse opplevelsene. Forbrukeren bør føle innovasjon, de skal se at dette er ekte og lukte lidenskap. Pre-Fall 2017 vil skape en smart kobling med hva som vil være tilgjengelig i butikk for kommende sesong. 

En perfekt overgang til høst/vinter 2017. GANT x Le Mans sin capsule collection er tilgjengelig hos GANT Stores og online på gant.no.

Tekst: IN magasinet | Foto: Gant

 

Følg IN magasinet på Facebook