Hjem » Oslo » Hjem & fritid » Fargerik eiendomsmegler!

Fargerik eiendomsmegler!

BOA Eiendomsmegling er et nytt konsept innenfor eiendomsmegling. Det var på nyåret 2006 at et knippe unge, entusiastiske, erfarne og kreative mennesker gikk i tenkeboksen. De ønsket å drodle over hvordan man bedre kunne imøtekomme kjøpers og selgers krav – i en stadig mer konkurranseutsatt bransje.
Boa_6
BOA ønsket en ny og spennende tilnærming til kjøp og salg av boliger i Oslo. De valgte å sette fokus på markeds-kommunikasjon, merkevarebygging og å tilby spesialtilpassede meglerløsninger med en høy grad av service. I motsetning til trenden med stadig voksende kjeder og meglertjenester produsert på samlebånd, hadde BOA et konsept som skulle bringe tilbake den lille uavhengige aktøren med høy servicegrad og løsninger tilpasset kundens behov. De knyttet til seg mennesker fra kreative yrker, for å skape noe litt annerledes enn det man fant på markedet i dag. De endte opp med et samarbeid med en ekspert på markedskommunikasjon og med en designer. De samme to personene gikk også inn som medeiere i selskapet, og er i dag aktive i driften både med stadig utvikling av markedsprodukter og kommunikasjonsstrategi for boliger.

Nytt kontor på Frogner!

BOA startet allerede i 2006 med sitt første kontor på Fredensborg i Oslo. Mottakelsen i markedet var etter ca. et års drift, så bra at de også ønsket å starte et kontor på Frogner, nærmere bestemt i Oscarsgt. 81, med inng. Frognerveien. Ikke alle trodde det var mulig å trenge gjennom i eiendomsbransjen med et slikt konsept i en tid da 1/3 av alle eiendomsmeglere går med underskudd, og konkurransen stadig blir hardere. Men tvilerne har blitt gjort til skamme. Selskapet går allerede med overskudd! Odd Einar Kaase kan også stolt fortelle – Kundetilfredshetsundersøkelsen i 2006 viste at 92 % av de som kjøpte/solgte bolig var fornøyd. Det har vært vekst fra dag en og i løpet av 1. halvdel av 2007 har selskapet hatt større vekst enn i hele 2006! BOA selger leiligheter over hele Oslo, men det nye kontoret kommer til å spesialisere seg på områdene Frogner, Majorstuen og Skillebekk. Til tross for utvidelsen ønsker BOA å være et seriøst, men lite selskap for å kunne være tydelige på egenart og service.
Boa_2

Tre verdier

Odd Einar sier at selskapet ønsker å skille seg ut og har tre verdier: – Vi skal være ryddige. Det vil si at de skal opptre ryddig overfor kunden. Nødvendig informasjon skal gis åpent og ærlig. Og hele salgsprosessen skal oppfattes som forutsigbar og uten unødige forstyrelser. – Vi skal være inkluderende, noe som betyr at vi tar oss god tid slik at kunden til enhver tid følger med i prosessen rundt boligkjøpet eller boligsalget. Samt at det sier mye om en grunnleggende viktig holdning til hvordan man skal behandle både kunder, ansatte og alle en møter på sin vei. Både hjemme og på jobb. – Vi skal være fargerike. Kundene skal se at vi har glimt i øyet, at vi yter service. At vi ikke er stive og utilnærmelige med et fastlåst tankesett. Vi ønsker tvert i mot å tenke nytt. Teamet bak BOA har også valgt å bruke bilder av seg selv på reklameplakater og på nettet, et bidrag til det fargerike og uhøytidelige. Hvordan man synes i det offentlige rom og på nettet er og blir viktig. Takket være det kreative samarbeidet som har foregått, kan nå kundene glede seg over en eiendomsmegler som virkelig synes. Fargen rosa ha blitt valgt på logoen, på nettsidene og bl.a. på enkelte av salgsprospektene. BOA Eiendomsmegling mener at presentasjon er viktig når man skal selge en bolig. Måten det er pakket inn på, både via nettannonse, lokalmarkedsføring i aviser og andre trykksaker, salgsprospekter og ikke minst den muntlige presentasjonen fra megler – er alfa og omega for at kundene skal få et best mulig inntrykk av boligen. Men like viktig; et riktig inntrykk av boligen. Prospektene er viktig for en god presentasjon av boligene. At prospektet er godt laget er viktig for kunden når hun/han setter seg ned hjemme for å vurdere og kanskje har vært på 10 visninger den dagen. Derfor har vi lagd prospektene på en mal som både skal skille seg ut i konkurransen overfor alle de andre boligene, og samtidig tilfredsstille et informasjonsbehov for kjøper via både bilder og tekst. Teksten i prospektene og annonsen skal være tilrettelagt slik at man får relevante tilleggsopplysninger. For eksempel er kjøper av en ettroms ofte ute etter de urbane opplevelsene, mens kjøpere av en større leilighet, kanskje trenger å vite hvor nærmeste barnehage er. Og det følger alltid med en CD, så man på en avslappet måte kan gjenoppleve visningene. BOA ønsker at all presentasjon skal være iøynefallende, og vise at vi tar oss god tid for å kunne gi alle det beste. Bildene skal være gode og plantegningene oversiktlige og informative for kunden. Om kort tid vil de nye, fargerike nettsidene lanseres. Så vil du vite mer om Boa Eiendomsmegling, kan du begynne med å kikke innom hjemmesiden, eller komme innom for en kopp kaffe på deres kontor i nederste del i Frognerveien. Tekst: Liv Ohnstad Foto: Lin Kværnhaug