- Lek deg i parken på SNØ i høst!
- Velkommen til Skajems Hagesenter!
- Oppgradert Lexus UX 300e
- Toyota RAV4 GR SPORT
- Velkommen til Byporten Mall of Oslo
- Fargerik retro hos Møller Bil Ryen
- En egen øy for friluftsliv i Oslofjorden
- Dansk Kjøkkendesign hos Svane Kjøkkenet Oslo
- Sommerbyen Oslo
- – En unik og spennende gavebutikk
Hjem » Oslo » Hjem & fritid » Din Volkswagen-forhandler på Oslos vestkant
Din Volkswagen-forhandler på Oslos vestkant
I en by i byen, i et tettbygd bedriftsområde, finner vi Møller Bil Skøyens VW avdeling. Bedriftens historie går helt tilbake til 1956 da Harald Møller startet forretningen. Den gangen smilte folk litt av at han bygde bilanlegg på landet, sier markedssjef Michael Bjørn-Hansen.
Skøyen representerer et meget kjøpesterkt område som omfatter Oslo 2, 3 og 4.
Vi er deres egen butikk. Vi er så å si deres nærbutikk. Våre kunder stiller store krav. Og vi vet at en mann eller kvinne som har tatt turen hit skal ha noe. Vi tar våre kunder seriøst uansett kjønn eller alder. Faktisk har vi kunder helt ned til 18 år som kommer alene for å kjøpe bil eller for å ta den første samtalen med oss. Vi legger enormt stor vekt på å ta godt imot enhver kunde. Det skal ikke gå lang tid før en kunde blir tatt hånd om av en av våre selgere.
Vi ønsker å være tilgjengelig for dem hele veien. Myke verdier er viktig. Vi må være i forkant. Vi må sørge for å informere kunden raskt dersom det oppstår noe uforutsett. De skal ikke trenge å spørre oss. Og forholdet til en kunde er ikke slutt idet de kjører hjem i sin nye VW. De skal føle seg ivaretatt også når det gjelder vedlikehold av bilen. Vi har et meget godt bemannet merkeverksted.
Selger mer enn 3 biler per dag
Michael Bjørn-Hansen, som selv har solgt bil i 25 år, kan fortelle at Møller Bil Skøyens VW avd. solgte 1400 biler i 2007. Det tilsvarer mer enn 3 biler per dag. Som coach for sine selgere sitter han strategisk plassert midt i bil-landskapet. 90 % av tiden er jeg tilgjengelig for mine selgere. Hvis de er motiverte, og jeg gjør jobben min, blir det suksess. Jeg må kunne forstå hva det er som tikker i hodene på mine folk. Jeg må ha mulighet for å komme med både ros og tips til dem. De skal kunne glede seg til å gå på jobb. Ikke en bil blir solgt uten at det kommer opp på salgsstatistikken på hans kontor og hvert eneste bilsalg blir feiret med en personlig gratulasjon.
Kundens behov i fokus
Vi jobber stadig med å finne flinke selgere og har gode erfaringer med å rekruttere folk fra andre bransjer, f. eks fra hotellbransjen. De kan dette med service! Vi vil også gjerne ha inn flere kvinner. I selgerstaben trenger vi personligheter som til sammen kan dekke hele spekteret. Til enkelte kunder ønsker vi kanskje å kunne tilby en selger som har spesielle forutsetninger for å se akkurat denne kundens behov.
Tiguan lanseres
Only the skys the limit, sier Michael Bjørn-Hansen. I fjor hadde vi en klar økning i salget. Den nye modellen som nå lanseres er Volkswagen Tiguan (Tiger +Iguan) Mini SUV (Sport Utility Vehicle). Dette segmentet er det raskest voksende i Norge. Allerede før Tiguan ble lansert ble det skrevet 1200 kontrakter i Norge. Dette er vel å merke før kjøperne hadde sett den.