Hjem » Oslo » Helse & velvære » Avslappende og oppbyggende skin trim

Avslappende og oppbyggende skin trim

Våren nærmer seg med stormskritt. Kveldene blir lysere og snart kan vi kle oss i lettere klær. Men det gryende lyset kan også være en fiende. Aldri synes skavanker både på kropp og i ansikt så godt som nå. Det er på høy tid med en oppfriskning.
wahwah-07

Hvorfor Wahwah?
– Vi ønsket oss et upretensiøst navn som ville appellere til begge kjønn; et navn, et interiør, og behandlinger som også fenger kunder som ikke har prøvd hud og kroppspleie før, forteller Josefin, som er driftsjef i Wahwah. Hun har tidligere hatt sin fartstid blant annet som spasjef hos Selma Lagerløf og Quality Spa & resort i Strømstad, men har nå har valgt å jobbe for Wahwah-kjeden.

Hun sier at hun har fulgt med Wahwah-kjeden fra sidelinjen en god stund, og da muligheten bød seg for å jobbe med dette norske (!) konseptet så var beslutningen enkel å ta.

– Et tvers igjennom spennende konsept på et internasjonalt nivå, sier Josefin.
Hun forteller videre at for å bevare en frisk hud er det viktig med jevnlige behandlinger.

– Hudpleie er like viktig som jevnlig trening, derfor kaller vi det også «skin trim», sier Josefin. Wahwah har skjønt at en moderne livsstil krever et moderne vedlikeholdsprogram. Man vil ofre seg og være engasjert, men samtidig se like frisk og opplagt ut som etter en ferie. Derfor tilbyr Wahwah utsøkte spa, hud- og kroppsbehandliger som er helt på bølgelengde med det moderne mennesker ønsker seg, fortsetter hun. For å gi kundene sine en optimal opplevelse benytter Wahwah seg av et rikt utvalg med sanseopplevelser, fornyelsesritualer og behandlinger.

Like viktig er det å gi kundene et opplegg de kan følge hjemme, gjerne med tilhørende tips om kosthold og trening. Det finnes en rekke ulike behandlinger, men ved behov skreddersyr de gjerne et opplegg for den enkelte kunde. Nybegynnere er med andre ord i trygge hender.

wahwah-02

Økologisk pleie

Den økologisk trenden har nå også nådd kosmetikkbransjen, og flere av produktene Wahwah fører tilhører denne genren.
– Dette er noe vi kommer til å se stadig mer av, forteller Josefin, og guider meg gjennom hyllene. – Vi er stolte over å kunne representere danske Tromborg, Italienske Comfort Zone, og Revolution Line , luksuriøse hudpleieprodukter, skapt for å motvirke hudens tegn på aldring eller skader grunnet miljømessige faktorer. Tromborg har også en omfattende makeup-linje. Dette er mineral makeup, som tilfører pleie såvel som et friskere utseende.

Wahwah er en kjede som ønsker å presentere en ny vital måte å ta vare på seg selv på, og at de lykkes er jo tydelig. Sju flotte studio med et åttende på vei nå i vår, forteller om en kjede med ambisjoner. Wahwah på Aker Brygge er siste studio så langt, og vel verdt et besøk.

Jeg bestiller umiddelbart en behandling, og bestemmer meg for å adoptere kjedens motto: Jeg skal unne meg litt mindre mas, og litt mer Wahwah.

Tekst: Siri Gerrard  Foto: Niklas Lello