Hjem » Bergen » Helse & velvære » Trevor Sorbie med ny serie

Trevor Sorbie med ny serie

Endelig har det kommet en serie hårprodukter som er skreddersydd vårt skandinaviske hår. Den velkjente røde etiketten fra Trevor Sorbie Professional er nå erstattet av en ny og unik serie spesialtilpasset for fint skandinavisk hår.
Angelo_Seminara_British_07_Shot_7v2
Abas Kosmetikk Engros har 24 år med hår på bakbeina. Det startet med det finske merket Cutrin. Siden den gang har firmaet gått i generasjoner og Abas Kosmetikk Engros er i dag den største frisørleverandør på det profesjonelle markedet på Vestlandet. Målet er å være en totalleverandør på frisørmarkedet. – Det vi ikke har på lager, skaffer vi, forsikrer salgssjef Espen Mathisen som fører både Cutrin, Trevor Sorbie Professional og Renati. I tillegg til selve hårproduktene leverer han både stoler, sakser og kammer til frisørnorge.

Mannen bak merket

Mange tror Trevor Sorbie bare er et merkevarenavn for hår. I realiteten er det mannen ved samme navn som står bak suksessen. Selv lever den skotske frisøren i beste velgående og har gjennom hele sitt liv vært aktivt opptatt av hår over hele verden. Under Norges-lanseringen av den nye serien var han på plass i Oslo. Trevor Sorbie er en anerkjent kunstner på sitt område og har mottatt en rekke prestisjetunge priser. Flere år på rad har Sorbie blitt kåret som British hairdresser of the year. I England, hvor han er bosatt, er Sorbie blitt utnevnt til MBE, tittelen under ”Sir”, av selveste Dronning Elisabeth for sin innsats i faget. Den dyktige kunstneren er svært opptatt av å kvalitetssikre merkenavnet og har derfor valgt å holde seg til to egne salonger i England for å være tilgjengelig. Trevor Sorbie har dannet egne frisørteam som han samarbeider med for å teste ut nye produkter. Den nye serien er utviklet i samarbeid med norske frisører med hensyn til strukturen til typisk skandinavisk hår. Alle produktene er uten parabener og fri for allergifremkallende parfyme.
Angelo_Seminara_British_07_Shot_2v2

Ny serie for skandinavisk hår

– Trevor Sorbie og hans team tar ansvar, lytter på tilbakemeldinger og tilpasser produktene i forhold til geografiske forskjeller. Selv om det foregår mye på hårfronten i London sørger Sorbie for at norske og danske eksperter får ta del i utviklingen av nye produkter tilpasset Skandinavia, forklarer Mathisen. Også design og navn i den nye produktserien er endret. Serien er basert på at det skal være enkelt for kunden å finne riktig produkt. Navn som rescue, colour saver, volumizing gentle, under control og deep clean gjør det lett å få oversikt over serien, og velge ut et par produkter som dekker et bestemt behov. Totalt inneholder serien 28 produkter, hvorav 12 er pleieprodukter og 16 rene stylingprodukter. Sorbie lanserer to hårkurer, en med mye fuktighet og litt proteiner for tørt hår, og en med et høyt innhold av protein og en mindre del fukt for å gjenoppbygge skadet hår. – Det som gjør kuren unik er at den pleier og gjenoppbygger tynt og fint skandinavisk hår uten å tynge, opplyser Mathisen. Stylingproduktene er lett å forstå med tanke på effekt. Hvert produkt har sin egen visjon. Beachhair inneholder salter fra Dødehavet og gir håret en ”beachlook”, som etter en dukkert i salt sjøvann. Produktet gir godt hold til å forme og en naturlig stiv frisyre. I tillegg kommer glansprodukter, varmebeskytter med effekt opp til 230 grader, krøllprodukter som gir fine lokker som varer og voks med ekstra mye fiber som gjør håret fleksibelt og lett å forme. Salget så langt har gått over all forventning. På bare tre uker var den nye serien å finne i hele 130 salonger på Vestlandet, og 600 på landsbasis. Gjensalget er ifølge Mathisen allerede i gang. Tekst: Anette Isabella Bergås Foto: Abas