Nysatsing i god design og arkitektur
Bolme kan meddele at Skeidar satser og skal øke både markedsandeler og omsetning. Kjeden er nå inne i historiens største satsing på oppgradering av varehusene sine i hele Norge, og det vil sikkert vise seg å være vel anvendte penger.
– Kundene våre skal bli inspirert av å vandre rundt i utstillingene våre. Butikken har nå ei interiøravdeling i 1. etasje, og to etasjer til med møbler. Vi satser på å vise møbler og interiørvarer i komplette miljøer, – fra sofa, bord, puter, vaser, tepper, nytte- og pynteting. Vi skal være en møbel- og interiørbutikk for folk flest, sier Bolme.
Produktene
Et besøk i butikken skal by på både overraskelser og smarte løsninger, og gjennom BoConcept tar Skeidar sikte på å tilby designmøbler folk flest har råd til. Disse består av fleksible, innovative designmøbler tilpasset individuelle løsninger. Salget av møbler i BoConcept utgjør en stor andel av Skeidars omsetning. Møblene er en slager blant arkitekter, designere og kreative folk i alle aldere. For som kjent: – God smak har ingen alder!
Og ja, – det finnes mye å glede seg over i alle slags stilarter, ikke minst har Skeidar lagt mye fokus på enkle løsninger. Kanskje du får dekket et behov du ellers ikke visste du hadde? Et tørkestativ for deg som har liten plass, eller kanskje en langpanne med lokk for deg som liker å bake, – ta med og la andre smake? Kanskje du er lei rot i lekene til barna. Da har de løsninger som kan henges i taket for mer plass. Morsomt og dekorerende.
Til stuen byr Skeidar på alt fra stoff, hud- og sovesofaer, til hvilestoler, bord, reoler, seksjoner skap og skjenker. For soverommet, barne- og ungdomsrommet, kontoret, og innen gardiner og interiør, kan de selvsagt utruste deg med det du trenger.
Design
Skeidar ser fremover og er alene om å selge moderne designmøbler i den internasjonale elitedivisjon, og det mener de absolutt narvikværingene er klare for. – Narvik er fra gammelt av en by med tradisjon for kontakt med kontinentet. Dette er fordi folk her er langt fremme når det gjelder trender. De er urbane, har god smak og sterk økonomi, forteller Asle Bolme.
Skeidar har også tatt del i verdens største møbelmesse i Italia; «Salone Internazionale del mobile». Her ble det siste av neste års trender presentert. Det fungerer i hovedsak som en utstillingsmesse for unge og nytenkende designere. «Small living», eller «smått er godt» på norsk, var slagordet for fremtidens designere i årets messe. Funksjonalitet og design. «Alt-i-ett» møbler for små og moderne leiligheter. Ser du etter det siste, eller neste års trend innen møbler, dekor og elektrisk tar du turen innom Skeidar. Messen i Milano resulterte i 8 stikkord for neste år. Hyllesystemer, overdimensjonerte lamper, små salongbord, laaange sofaer, – opptil 10 seter, hvitt skinn, – helst lakkert og farger som hvitt, sort, grått og lime.
Varehussjef Asle Bolme ser frem til en spennende tid, og sammen med trivelige medarbeidere ønsker han alle velkommen i de flotte lokalene til Skeidar i Narvik.
Tekst & foto: Rune Dahl