- Spennende utvidelse på Annes
- Mer personlig tilnærming hos Din kosmetiske klinikk
- Gjør huden høstklar
- Ingen hudproblemer er for små
- Verdig og populær jubilant
- Fettsuging, liposculpture, permanent fettfjerning, figurforming, high definition lipo – kjært barn har mange navn
- – Det er et privilegium å bli gammel, men du kan selv velge å se gammel ut
- Bergens første private hudlegesenter
- En god magefølelse
- Behandler de fleste typer åreknuter
Hjem » Bergen » Helse & velvære » Kvalitet og service i høysetet
Kvalitet og service i høysetet
Ramsvik Frisør har holdt det gående i hele 37 år. Tro ikke at det betyr at de ligger bakpå og er gammeldagse. Tvert i mot; Ramsvik er alltid oppdatert og klar for å gi kundene det de ønsker.
Den første salongen startet Sigmund Ramsvik på Voss i 1971. Den gangen kostet en dameklipp kr 17. For motebevisste vossinger var Ramsvik Frisør et kjærkomment tilskudd.
Vi ønsket å representere noe nytt og spennende, og vossingene tok de nye motene raskt. Det ble eksperimentert med mote og frisyrer fra Europas storbyer. Hvert halvår kom nye frisyrer, og vossingene var klare til å la seg fornye, mimrer Sigmund.
I 1977 kjøpte Sigmund frisørsalong i Bergen sentrum, og på kort tid ble salongen en av byens ledende. Sigmund og hans ivrige medarbeidere gjorde seg bemerket med aktiv deltagelse på mange arenaer; på motevisninger i egen og andres regi på missekåringer, og i en rekke ulike mesterskap.
Med tiden har det også blitt etablert Ramsvik-salonger i Kilden senter og Øyrane Torg. Til sammen teller de fire salongene 40 engasjerte ansatte.
Kunden er viktigst
God kommunikasjon mellom frisør og kunde er viktig. Da sikres høy kvalitet, bra resultat og fornøyde kunder.
Vi setter alltid kunden i fokus, og er opptatt av at alle som kommer til oss skal få en god opplevelse. Det innebærer blant annet at vi tar oss god tid til å snakke om kundens ønsker og behov både før og etter behandlingen, forteller Gunnlaug Hammer, som driver salongen på Kilden senter, og hun fortsetter: Vi er opptatt av at klipp og farge må tilpasses den enkelte. Det viktigste er at kunden blir fornøyd. Vedkommende må få frisyren til å fungere i hverdagen, derfor gir vi alltid tips og råd om hva som kan gjøres hjemme i forhold til pleie og styling.
Faglig påfyll
Ramsvik er altså svært opptatt av kundens totale opplevelse av frisørbesøket, og de ansatte streber alltid etter å yte maksimal kvalitet i alle ledd. Ramsvik er innovative og nytenkende, og tilbyr det siste innen frisørfaget. De ansatte får kontinuerlig opplæring og tilbud om kurs, blant annet i London og København, og ikke minst i Norge.
Det er alltid noe nytt som skjer, selv om det ikke nødvendigvis er store nyheter. Det å være frisør er et kreativt yrke, så vi trenger alltid input. Det kan være i form av kurs i inn- og utland, eller bare ved å titte på folk på gaten, forteller Gunnlaug.
Best i test
Med jevne mellomrom gjennomføres en spørreundersøkelse blant tilfeldige kunder i frisørsalonger rundt om i landet. Bakgrunnen for undersøkelsen er blant annet å kartlegge hvordan kunden opplever den totale service i salongene. Ramsvik har flere ganger nådd til topps i denne kundeundersøkelsen. Både Sigmund og Gunnlaug gir uttrykk for at de er veldig fornøyde med det.
Vi har et godt rykte, og det er vi veldig glade for. Men det betyr ikke at vi kan slappe av. Vi må ivareta og leve opp til dette ryktet, slår Gunnlaug fast.
Tekst: Astrid Hagen Foto: Espen Pedersen