- Vin til julemat
- Gullvinner, designer og matelsker - møt Margaret Aase
- På innsiden av verdens vakreste bil
- Lek deg i parken på SNØ i høst!
- Gründeren bak Heart of Lule
- Omfavn Sommeren Med Stil
- Ikke størst, men best!
- Et senter med god handels- og samholds opplevelse
- Perfekte Sommerviner!
- Våren er endelig her!
Helse & velvære i Byporten
Byporten Shopping er ikke som alle andre kjøpesentre. Her finner du en spennende miks av butikker du ikke finner andre steder. Akkurat nå formelig bugner butikkene av høstens nyheter og her finner du alt du trenger for å gå høsten friskt i møte!
I en travel hverdag er det viktig å ta vare på seg selv. I Byporten Shopping finner du en rekke butikker og tjenester som hjelper deg å ta vare på din egen helse og velvære. De kan nemlig tilby alt fra moteforretninger med de siste trendene og Lakkbar hvor du kan få matchende negler til det nye antrekket, til optiker, parfymerier, gullsmeder og det meste annet du trenger. I tillegg kan du velge blant flere innbydende og fristende spisesteder for en hyggelig pause i shoppingen.
Det er vanskelig å få en mer sentral beliggenhet enn Byporten Shopping. Kjøpesenteret ligger formelig oppå t-banen og vegg i vegg med sentralbanestasjonen. Rett utenfor dørene stopper både buss og trikk. Nærmere byens hjerte er det vel ikke mulig å komme. Senteret skiller seg ut på en del andre områder også. Her finner man ikke mange av de store kjedene som vi ofte er vant til å møte i sentre. I stedet er det en rekke unike butikker du ikke finner andre steder. Det vil også si at du finner mange merker her som du ikke finner i alle butikker. Og for de butikkene som er en del av en kjede er det i mange tilfeller kjedens flaggskipbutikk som ligger i Byporten. Det er med andre ord ikke rart at senteret lenge har utmerket seg som et senter for mote.
Lune høstfarger
Akkurat nå preger høstens mote også butikkene i Byporten og det er masse nyheter i varme, lune farger.
– Det er et utrolig spennende fargebilde denne høsten, med for eksempel sennepsgult, plommefarget og mørk grønn. Varme og nærhet preger motebildet og butikkene i senteret er smekkfulle av nyheter. Selv om man er i et urbant kjøpesenter får man lyst til å gå på sopptur i skogen, sier senterdirektør Elisabeth Tapio Jensen med et smil.
– Det er varmt og koselig, og gjør det ekstra hyggelig å gå i butikkene å titte. Det er som om senteret syder av høst og vi gleder oss til å ta imot kundene våre og vise frem alle nyhetene.
I Byporten finner du blant andre Høyer, Riccovero, DAY Birger et Mikkelsen, Cream, Companys, byTiMo, Mph|milesperhour og dansebutikken Doda.
Ny konseptbutikk fra Gresvig
Få ting har så stor betydning for både helse og velvære som trening. I Byporten finner du også det du trenger for å gjøre treningen til en lystbetont opplevelse. Her er faktisk til og med sportsbutikken litt annerledes enn det man er vant til. I februar åpnet nemlig G-Sport dørene til den aller første G-Sport Concept Store i Norge. Butikken holder til i store og lyse lokaler over hele 750 m² i andre etasje, der G-Sport også holdt til tidligere. Men nå har det blitt en eksklusiv livsstilsbutikk med fokus på tekstiler og fottøy. Her finner du en rekke kjente merker som Nike, Adidas, Reebok, Under Armor, Asics, Frank Shorter og Kari Traa. De kan dessuten friste med plagg og kolleksjoner som ikke finnes i øvrige G-Sport-butikker.
– Konseptet er i hovedsak rettet mot løping og innendørs trening, med alt fra styrke- til saltrening. Fokuset er på bekledning og fottøy, samt alt man trenger av tilbehør. Vi har et godt samarbeid med de ulike leverandørene og har alltid de siste nyhetene, forteller assisterende butikksjef Peder Stenseth.
Egen helse- og velværekampanje
Elisabeth kan også røpe at i slutten av oktober planlegger Byporten en egen helse- og velværekampanje hvor mange av butikkene vil flytte ut i fellesarealene og tilby kunder styling av både hår og makeup. Her vil det absolutt være vel verdt å ta turen innom!
– I sommer fikk vi dessuten endelig Lakkbar. Her får du malt neglene din i de lekreste farger tilpasset motebildet. Det er også mulig å få limt på Swarovski krystaller eller malt på alt fra høstblader til norske flagg. Vi ser at dette er et tilbud som mange av kundene våre setter pris på og at det er med på å krydre moteopplevelsen. I tillegg har vi flere parfymerier og makeupbutikker, som Make Up Store, The Body Shop og Fredrik & Louisa. Helse og velvære delen kommer til å bli ytterligere styrket med åpningen av Organique Cosmetics i slutten av september. Denne butikken blir den første i sitt slag her i Norge og vil tilby organisk økologisk kosmetikk. Det er litt typisk for Byporten at vi satser på førstegangsetablerere og det er noe vi ønsker å fortsette med å være flinke på, sier Elisabeth.
Spennende nye butikker
Andre nye førstegangsetableringer i høst er Unikia som åpnet i august og Mind the Body som åpner i oktober. Unikia designer, produserer og selger fantastiske produkter basert på innovative ideer. I tillegg til å utvikle egne ideer hjelper de også andre med å utvikle deres. Blant annet har de en storskjerm koblet til en iPad hvor du kan være med og si din mening om ulike ideer. Her blir du dessuten møtt av roboten Uniko som både kan danse og svare på ting.
– Det ligger i vår forretningsidé at kundene skal få oppleve noe mer enn bare varer som blir dyttet ned i en handlepose og da er det jo perfekt at de også kan få hilse på Uniko.
I oktober åpner dessuten Norges første take away gourmet som tilbyr sunne ferdigmåltider basert på ferske råvarer. De lager ferdigretter til alle måltider. Siden rettene er kaloribegrenset kan du nyte maten med god samvittighet. I tillegg har senteret nå fått TechFix som reparerer mobiler og datamaskiner.
– Jeg tør påstå at vi har en unik miks av butikker her i Byporten. Kitch`n og Eye Factory er også nye. Eye Factory er jo en annerledes optikerforretning som har sitt eget merke i tillegg til alle de kjente merkene. Senteret har klart å markedstilpasse seg i 17 år og har hatt omsetningsøkning alle årene. Selv om vi er et lite senter så har vi høyest omsetning per kvadratmeter i Norge. Så det er effektive metre. Jeg tror mye av grunnen til suksessen er at de ansatte i butikkene våre er faglig dyktige og drillet på handel tilpasset «folk i farta». Selv om vi er på et trafikknutepunkt så hjelper ikke det hvis vi ikke har det kundene ønsker og kundene ønsker blant annet en rask og effektiv handel på vei til toget. Det kommer også flere nye klesbutikker i løpet av de nærmeste månedene så følg med, følg med!
Tekst & foto: Mona Gullstein