- Drømmer du om en moderne og funksjonell hytte som er enkel å holde vedlike?
- Gründeren bak Heart of Lule
- Omfavn Sommeren Med Stil
- Olavsfest om TILLIT
- Tellus rammer inn ferien
- Stammens koder
- Endelig vår
- Reduser strømforbruket med 40%*
- MORTEN ENGEBRETSEN AS - Rask, ryddig og rå siden 1901
- Velger skiferie i Skandinavia i vinter
Garanterer best pris på smykker
Best på pris og best på service har alltid vært slagordet til gullsmed- og urmakerkjeden Aseco, som nå har lansert prisgaranti på smykkene sine.
Aseco-butikkene har shinet opp fasaden for å tydeliggjøre enda bedre at de er best på pris. Den nyinnførte prisgarantien er en del av kjedens nye profil. |
– Så vidt oss bekjent er dette unikt i vår bransje. Vi garanterer at vi har de beste prisene, sier eier Frode Stokkeholm i Aseco-kjeden til IN magasinet om den nylig innførte prisgarantien.
– Unik kundeopplevelse
For kundene betyr dette at man kan få kompensert differansen mellom to identiske varer dersom man finner varen til lavere pris hos en annen norskeid kjede som har fysisk utsalgssted i Norge. Prisgarantien gjelder alle produkter som er merket med prisgarantimerket.
Aseco har også faste rabatter på blant annet diamanter, og fremover vil det satses enda mer på kampanjer, kan Stokkeholm fortelle.
– Vi har planlagt flere kampanjer med sterke kampanjepriser og rabatter på hele butikken. Vårt mål er å gi kundene kvalitetsvarer til de aller beste prisene. Dette kombinert med den beste servicen skal gi en unik kundeopplevelse. Vår suksess viser at vi har lykkes, sier han.
Hanne Borgsø (t.v.) og Linda Sæther ved Aseco på Sirkus Shopping mener gode priser og god service gjør at kundene kommer tilbake for å handle hos dem. |
Familiebedrift
Den familieeide gullsmed- og urmakerkjeden har i dag 12 butikker i Norge. Ved kjedekontoret i Ålesund har kjeden et eget gullsmedverksted, urverksted og graveringsverksted. Aseco startet derimot som en postordrebedrift i 1965 da Frode Stokkeholms far, som på den tiden var student i Trondheim, begynte å importere varer i det små. Bedriften var basert på postordre- og engrossalg frem til slutten av 1980-tallet, da man besluttet og heller satse for fullt på egne butikker. På denne tiden hadde Aseco over 200 butikker som engroskunder og lønnsomheten var god. Ved å importere varer direkte fra de store produsentene kunne man holde lavere priser enn konkurrentene. Den gangen var ikke dette vanlig i bransjen.
Armlenke «Follow your heart» fra JWLS til kr 299,- | Halssmykke «globetrotter» fra JWLS til kr 299,- |
Direkte import
– De senere årene har bransjen endret seg kraftig. Selv om også andre gullsmedkjeder nå importerer direkte fra produsent, så må man ha inntjening til å drifte en hel organisasjon. Familiebedriften Aseco har her et fortrinn med sin lille og fleksible organisasjon, påpeker Stokkeholm.
Mange år med direkte import betyr også at kjeden har opparbeidet særavtaler med mange av de store produsentene, og Asecos driftsselskap har distribusjonsrettigheter i Norge og Norden for flere kjente merkevarer slik som Fila, Lee Cooper, Jean Paul Gaultier, Slazenger, Swiss Military by Chrono og JWLS Fashion.
Etterspurte merkevarer
Dette er merkevarer som er etterspurt av kundene. Det kan butikksjef ved Aseco på Sirkus Shopping i Trondheim Linda Sæther bekrefte. Mange av varemerkene er blitt så godt etablerte at kundene spør spesifikt etter smykker fra for eksempel Solo Steel, eller JWLS Fashion, eller klokker fra Slazenger, Lee Cooper eller Swiss Military by Chrono.
Og med høsten kommer også siste nytt fra disse merkene for salg i butikken. Mye er allerede ankommet, og flere nyheter kommer utover senhøsten og vinteren.
– Vi har fått inn mye nytt fra JWLS Fashion og Solo Steel. Fra Solo Steel har det kommet mange gullfargede smykker. Gull er veldig populært nå. Solo Steel er stålsmykker som er allergivennlige og vedlikeholdsfri, sier Sæther.
Et av de nyeste merkene i butikken er det britiske klokkemerket Lee Cooper, som har både dame- og herreklokker.
– Lee Cooper fikk vi inn i vår og dette er et merke som selger veldig godt. Det er gode priser, med dameklokker fra 399 kr opp til 999 kr. Det er gode klokker med et godt urverk og fint design. Man får mye klokke for pengene, sier Sæther.
Pris og service
Hun har jobbet i Aseco siden 2005, og har med årene blitt godt kjent med kundene. Mange har handlet i butikken siden den åpnet i 2005, og flere av kundene er hun på fornavn med.
– Vi har mange faste kunder som er veldig trofaste. Og så har vi noen kunder som har flyttet fra byen og som kommer hit for å handle. Senest i dag var det et eldre ektepar innom som har handlet her siden vi åpnet, sier Sæther.
Hun opplever at de fleste ønsker å handle i en fysisk butikk selv om de også har mulighet til å handle smykker på nett. Det er noe med det å kunne ta og kjenne på smykkene. Og ikke minst; servicen.
– Kombinasjonen pris og service er viktig. Folk er ganske prisbevisste men pris alene er ikke det viktigste, sier hun.
Ny fasade
For å markere nysatsingen har butikkene gjennomgått en ansiktsløftning, og fremstår etter «nyåpningen» 1. oktober, med nye fasadeskilt, LED-rammer, og ny dekor inne i butikkene for å understreke den nye profilen. Kundene skal ikke være i tvil; Aseco har alltid vært og skal fortsatt være best på pris.
– Vi har gjort en oppussing av butikk og profil, for å nærme oss røttene igjen, sier Frode Stokkeholm.
FAKTA: Aseco
• Avdelinger: Har 12 avdelinger i Norge, og du finner deres avdeling i Trondheim på Sirkus Shopping.
• GRATIS GJENBRUKSPOSER: Aseco tar miljøansvar og har innført 100 prosent nedbrytbare bæreposer til kundene sine. Posene skal erstatte de tradisjonelle plastposene, og er designet for gjenbruk. De koster mer enn plastposene, men bæreposene er gratis for Aseco-kunder.
• Facebook: www.facebook.com/AsecoTrondheim
Tekst: Renate Brødreskift | Foto: Renate Brødreskift & Aseco