- Vin til julemat
- Gullvinner, designer og matelsker - møt Margaret Aase
- På innsiden av verdens vakreste bil
- Lek deg i parken på SNØ i høst!
- Gründeren bak Heart of Lule
- Omfavn Sommeren Med Stil
- Ikke størst, men best!
- Et senter med god handels- og samholds opplevelse
- Perfekte Sommerviner!
- Våren er endelig her!
Franske fristelser
Bertel O. Steen. Bilkonsernet med tradisjoner mer enn hundre år tilbake i tid. Men alltid med blikket rettet fremover. Og hendene på rattet. Gjerne i en Peugeot 3008 SUV.
Allerede i 1901 så velkjente Bertel O. Steen dagens lys. Bertel Otto Steen startet riktignok med varer nokså langt fra dagens bilpark – med agentur på jern/metall, Gillette barberblad og Colt håndvåpen. Men i 1907 sendte en amerikansk forretningskontakt tre biler av merket Cadillac på lykke og fromme, og da var det gjort. To år senere kom bilsalget i mer organiserte former. Hjulene var i gang.
God dekning
I dag ruller hjulene godt hos Bertel O. Steen. Konsernet har forhandlere og verkstedservice i store deler av landet, og utgjør også en betydelig del av markedet i hovedstaden. To av avdelingene er å finne i Oslo, Bertel O. Steen Økern, og Bertel O. Steen Skøyen. – Vi er et selskap i ganske bratt vekst nå. Peugeot selger godt i tillegg til Mercedes, Kia gjør det godt, og vi har fått Citröen på bedringens vei. Bertel O. Steen er i flytsonen, forteller salgssjef Øystein Gabrielsen.
Peugeot 3008
Flytsone blir det også med nyheter som treffer;
– Vi er aktuelle med en ny Peugeot 3008, en spennende bil for det norske markedet, sier Gabrielsen.
Modellen kan beskrives som en litt høyere flerbruksbil – en SUV. En nett bil, som likevel oppleves som romslig innvendig.
– Fin for folk som ønsker plass, oversiktlig kjørekomfort og vil ha en egnet bil til å kjøre på hytta med, sier Gabrielsen.
Den er også ikke større enn at den er kurant også som bybil.
Sprekt design
Peugeot 3008 får ros for moderne linjer og fransk design. Testanmeldere i blant annet VG og Din Side har vært svært positive. Man kan eksempelvis få med navigasjonsutstyr hvor navigasjonsbilder og displayer bytter plass;
– Litt sånn interaktiv cockpitløsning i bilen, sier Gabrielsen.
Den franske bilen scorer også godt på sikkerhet og miljøvennlige motorer;
– Bilen er definitivt laget med tanke på kjøreglede og gode opplevelser!
1000 kontrakter
– Peugeot 3008 har en gunstig innstegspris, og som skal være overkommelig for de fleste, sier Gabrielsen.
Og modellen – som ble lansert i november 2016 – har allerede resultert i 1000 signerte kontrakter (pr 1. mars 2017) for Peugeot på landsbasis. Disse bilene blir levert som bensin/diesel. Men i 2018/2019 kommer det nye drivlinjer på både El, hybrid og 4x4.
Premium innbyttebiler
Den nye Peugeoten viser seg å falle i smak også hos nye kundegrupper. Bertel O. Steen har fått inn en mengde premium innbyttebiler, som BMW X3 og tilsvarende.
– Dette er en kundegruppe vi ikke har hatt så mye besøk av tidligere, så Peugeot 3008 vekker nok interesse, og dekker litt bredere enn forgjengeren til 3008.
Gabrielsen tror at bilens design, samt gode mål utvendig og innvendig er utslagsgivende. – Kompaktsegmentet på mindre SUV`er i Norge er veldig populært, bekrefter han.
«Storebror» – Peugeot 5008
Trenger man en større SUV, lanseres «storebroren»- Peugeot 5008 – i september i år. Dette er en romslig standard 7-seter, som bygger på alle kvalitetene til Peugeot 3008, i matchende prissegment, men i forlenget versjon. Peugeot 5008 har en fleksibel seterad, og som kan legges ned med et knappetrykk. Da frigjøres hele 780 liter bagasjerom, og slik kan for eksempel flere barnevogner plasseres ved siden av hverandre – i tillegg til å kunne få plass til alt til turen. Bilen har også isofixfester til tre individuelle barneseter.
– Ikke mange biler på markedet har tre uavhengige muligheter til å feste barneseter, sier Gabrielsen.
– Det er plass til hele gjengen.
Selv om Peugeot 5008 kommer først til høsten, er det biltester og henvendelser i gang. Og man skal ikke være redd for å ta kontakt med Bertel O. Steen. De har lange tradisjoner med å ivareta kunden. Faktisk over hundre år.
Tekst & foto: Trine Texnæs