- Vin til julemat
- Gullvinner, designer og matelsker - møt Margaret Aase
- På innsiden av verdens vakreste bil
- Lek deg i parken på SNØ i høst!
- Gründeren bak Heart of Lule
- Omfavn Sommeren Med Stil
- Ikke størst, men best!
- Et senter med god handels- og samholds opplevelse
- Perfekte Sommerviner!
- Våren er endelig her!
Et skattekammer med makeup & dufter
Det er lett å føle at man har tatt turen til et magasin i en europeisk storby når man kommer inn dørene hos Douglas i Bogstadveien. Fordelt over to etasjer finner du et bredt utvalg makeup, hud- og hårpleieprodukter og ikke minst dufter fra verdensledende merker. I tillegg kan de friste med et enda bredere utvalg på nettbutikken Douglas.no!
Daglig leder Einar Brattaker demonstrerer appen hvor man kan scanne strekkoder i butikken og sammenligne priser. Butikken ligger sentralt i Bogstadveien og strekker seg over 600 kvm fordelt på to etasjer. |
Douglas er Europas største kosmetikkjede og det er nok mange som har benyttet anledningen til å legge turen innom en av deres butikker på utenlandsreiser. I fjor høst åpnet de endelig sin første butikk i Norden. Den ligger sentralt i Bogstadveien og strekker seg over 600 kvm fordelt på to etasjer. De moderne og lyse lokalene fungerer som en perfekt ramme rundt det brede vareutvalget som frister med kjente navn som Dior, Chanel og Guerlain. Her finner du dessuten merker som ikke så mange andre her til lands tilbyr. Og finner du ikke det du leter etter i butikken er sannsynligheten stor for at de har det i nettbutikken Douglas.no.
– Douglas har alltid vært store på nettbutikk og vi er opptatt av at det ikke skal være et stort skille mellom nettbutikken og den fysiske butikken. Her i Bogstadveien har vi rundt 110 merker, mens i nettbutikken har vi over 350 merker og 35 000 artikler. Og vi anbefaler gjerne produkter fra nettbutikken til kunder som er innom butikken, forteller daglig leder Einar Brattaker.
Sertifisert nettbutikk og egen app
Allerede i november 2014 var faktisk Douglas på plass i Oslo, men da bare som en midlertidig løsning med en pop-up store frem til den offisielle åpningen i september 2015. – Nettbutikken skjøt også veldig fart i fjor høst. Vi er dessuten en sertifisert nettbutikk hvor du handler ferske varer direkte fra vårt Europeiske sentrallager i Tyskland. Vi synes det er viktig å jobbe mot parallellimport, noe som verken gagner oss eller leverandørene, sier Einar som selv har bakgrunn fra Christian Dior hvor han de siste årene hadde ansvar for duftene.
– Duft ligger jo midt hjerte spesielt nært og vi har et fantastisk utvalg her i butikken. Blant annet har vi et bredt utvalg fra merker som Chanel, Dior og Guerlain, i tillegg til en del ting som svært få andre i landet har som bl.a. Hermès som vi fikk inn før jul.
Douglas har også en egen app som du kan laste ned. Med den kan du skanne strekkodene på varene i butikken eller hjemme for den sak skyld. Appen kan også benyttes i andre butikker og gjør det lett og sammenligne priser uansett hvor du er. Og Einar røper at Douglas alltid har en snittpris som svært konkurransedyktig. I appen kan du også legge inn din ønskeliste og du får vite historikken din slik at du lett kan se hvilke produkter du har handlet tidligere.
– Tar du turen innom butikken, eller på douglas.no, finner du dessuten alltid et utvalg av Star Products. Star Products er et utvalg av våre bestselgere og favoritter til uslåelige og helt fantastiske priser.
Livlig butikk
Douglas er en butikk hvor man gjerne kan rusle rundt i timevis mellom hyllene og bare titte. Og ønsker du gode råd og veiledning står deres dyktige ansatte alltid klare.
– Vi ønsker å være en livlig butikk og er ikke redde for å gi makeupveileding selv om kundene ikke skal kjøpe noe akkurat den dagen. Jeg er så fornøyd med kollegaene her i Bogstadveien, de er så gode og oppslukte av faget sitt. Vi har et fantastisk personale med makeupartister, hårstylister, hudpleier og negledesigner som det er utrolig inspirerende å jobbe sammen med. Vi har dessuten et eget hudpleiekabinett hvor vi gjennomfører behandlinger, demonstrere ulike produkter og som også leverandørene låner for å presentere nye produkter. I tillegg har vi ofte happenings i butikken med alt fra tema- og fagkvelder til VIP kundekvelder og lanseringer for ulike leverandører. I begynnelsen av mars hadde vi for eksempel en heidundrende lansering av NYX med rosa løper og det hele.
Her finner du dessuten produkter i alle prisklasser, fra de mer eksklusive til litt rimeligere alternativer som kjedens egne produkter. Og mottakelsen i Norge så langt viser at det er mange som har ventet på at Douglas også skulle etablere seg her.
– Vi ser at mange er veldig nysgjerrige på oss. Området rundt Bogstadveien er jo veldig internasjonalt, i tillegg til reiser jo nordmenn mye og det er mange som kjenner igjen Douglas fra Europa noe vi selvfølgelig synes er hyggelig. Etter hvert ønsker vi å åpne flere butikker. Først og fremst her i Oslo, men vi ønsker oss også til Bergen og Trondheim. Vi stresser ikke og venter til vi finner de riktige lokalene. Det er ofte vanskelig å finne lokaler som er store nok. Vi har også flere spennende merker på vei inn, i tillegg lanserer jo merkene nyheter hele tiden. Jeg er imponert over hvor godt folk følger med og over hvor orienterte de er, mye takket være sosiale medier og blogger, avslutter Einar og ønsker hjertelig velkommen til Douglas i Bogstadveien!
Tekst: Mona Gullstein | Foto: Mona Gullstein & Douglas