Drømmebadet starter her
– Sluttdetaljene på et bad, er det som virkelig GJØR badet. Vi gjør hele renoveringen og kan begynne allerede på planleggings- og rådgivningsstadiet, forteller Tor Arne Pedersen ved Ofoten Rør.
Oppfyller drømmen
– Formålet er at kunden skal kunne ha med seg en idé eller gjerne en drøm om hvordan badet skal se ut, deretter er det vår oppgave å oppfylle denne, forteller Pedersen med smilet på lur. Tor-Arne og resten av de ansatte ved Ofoten Rør kommer gjerne hjem til kundene for å skreddersy løsninger.
– Vi skreddersyr og designer fra A til Å. For oss er det viktig at kundene ikke opplever oss som billigst, men at vi blir oppfattet etter kvalitet og service, sier han.
Ofoten Rør hadde 25-årsjubileum tidligere i vår og har etablert seg som den ledende vvs-aktøren i regionen. Bedriften har i dag 8 ansatte og har etablert datterselskap i Tromsø.
Mange utstillinger
Butikken nederst i Dronningensgate inneholder hele 35 forskjellige utstillinger. Alle har stått mindre enn 12 måneder i butikken. Når nye modeller eller trender kommer, skiftes innredningene ut.
– Vi selger det aller meste. Hvit og sort høyglans er populært. Det samme gjelder valnøtt. Men ellers er som kjent smaken som baken. Alle har forskjellige ønsker og formeninger om hva de vil ha og hva som vil ta seg best ut. Narvikværingene er opptatt av kvalitet og at badet skal være flott å se på, sier Pedersen. De fleste kundene velger å gjøre en helrenovering av badet, men det er en lang og utfordrende prosess, siden badet er et rom som er meget personlig og i daglig bruk.
Hva kjennetegner Ofoten Rør?
– Service og trygghet! Kundene skal føle de blir møtt og ivaretatt, vi bruker mye tid på planlegging, gjennomføring og ikke minst imøtekomme kundenes ønsker. Dessuten har vi et stort service-apparat i ryggen hvis uhellet skulle være ute, forteller Pedersen.
Først med ny teknologi
IMMA Waterline heter et nytt merke innen massasjekar som Ofoten Rør er først ute med i Norge. IMMA er først i verden med å kunne tilby et massasjesystem der jetstrålene åpnes og stenges uavhengig av hverandre. Miljøbevissthet og design sammen med helt ny teknikk har skapt smakfulle massasjekar uten unødvendige reguleringsknapper, vridere og detaljer. Alt blir styrt av et digitalt kontrollpanel.
– Vi er en av to Baderingen-butikker som forhandler disse massasjekarene. Det er et produkt som vi har stor tro på. Karene koster penger, men er av den aller beste kvaliteten, sier Pedersen.
Variert kundemasse
Badefronten er i kontinuerlig forandring, så vi ber Tor-Arne fortelle om det fremtidige norske badet.
– Det jeg tror vi kommer til å se mer av er at man velger å åpne opp og utvide badet når man har mulighet til det. For eksempel kan man la badet bli en del av soverommet, eller kombinere bad og garderobe, slik at man får garderoben på badet.
Ofoten Rør sin kundemasse er svært varierende, fra de unge nyetablerte til eldre par. Bedriften har også mange proff- og bedriftskunder.
– Det vi håper, er at vi er de første folk tenker på når de tenker bad. Der har vi en stor utfordring, men man må sikte høyt, avslutter Tor-Arne Pedersen med et smil.
Tekst & foto: Rune Dahl