Vennskapelig sparringkamp
Du ville kanskje ikke møtt noen av disse gutta en sen nattetime. Men til tross for verdensmestertitler så er både Dag Owe og Thomas snille som to lam. Anledningen til den arrangerte sparringskampen er en fotoshoot for VIC Harstad. Kledd opp i siste nytt fra Diesel, Gant og Jean Paul skal de vise sine kunstner. VIC og Match -ansatt Cathrine Klæboe blir tilskuer og modell for anledningen. Hun er i ført klær fra Part-Two og Diesel.
Voksent og moderne
Daglig leder av VIC Harstad, Tor Einar Mathisen, er tydelig fornøyd med innsatsen.
– VIC er kjent for god kvalitet og god service, akkurat slik vi vet disse to karene leverer i idrettshallen, sier Mathisen og sikter til Dag Owe og Thomas.
– Det er nok grunnen til at den trofaste kundekretsen vår stadig øker, sier han.
Gjennom høy kompetanse på moter, merkevarer og stil trekker VIC til seg kvinner og menn som har et ønske om å fremstå som stilige, moderne og merkebevisste. Hos VIC er det tydelig vektlagt at det er moteriktig «casual dressed» stil. Der andre er hverdagslige, er VIC mer orientert mot kveld, helg og jobb, men du finner selvfølgelig også hverdagsantrekk hos VIC. Kundegruppen er fra 20-45 mental alder.
Hvis man går tilbake i tid, var det mindre mangfold i farger og design når det gjaldt både dame- og herremote. Hos VIC er det ikke mye som vitner om den tiden lenger. I det åpne lokalet henger moteriktige, klassiske, moderne og sporty kolleksjoner. Du vil også finne et godt utvalg av tilbehør som skjerf og smykker. Hos VIC vil også finne et godt utvalg av dresser, skjorter og slips. Vi har også satset på et utvalg av konfirmant dresser. Hos VIC finner du aktuelle kvalitetsmerker som Gant, Diesel, Jean Paul, In-Wear, Part-Two og Ricco Vero. Alle er kjent for god design med varig kvalitet. Daglig leder, Tor Einar Mathisen, tror det er viktig å konsentrere seg om visse merker, i stedet for å ha litt av alt, og føler at konseptet de har i dag fungerer svært bra.
Stor kundegruppe
– Vi har fått større og lysere lokaler. Dette er i tråd med VIC`s visjon som sier at butikkens layout til enhver tid skal fremheve varene, og at det skal være lett å flytte varer og innredning slik at butikken til enhver tid er tilpasset det vareutvalget som finnes, sier Mathisen. VIC-kjeden består i dag av 70 butikker spredd rundt i hele Norge. VIC Harstad er av erfarne kjedefolk beskrevet som en av de flotteste klesbutikkene i kjeden. Hele lokalet ble nyoppusset sist høst.
GANT for dame og herre
VIC Harstad satser bevisst på noen merkevarer i forhold til de øvrige butikkene i byen. De satser spesielt på merkenavnene GANT, Diesel, Ricco Vero, Jean-Paul, In-Wear og Part-Two, som alle er kjent for god design og varig kvalitet.
– Vi er den eneste butikken i byen som tilbyr GANT for kvinner og menn, sier Mathisen.
GANT har dessuten alltid vært kjent for kvalitetsklær for menn. De senere årene har de også fått egne kolleksjoner for såkalte accessories, bl.a. klokker, parfyme og sengetøy.
– Vi har også et godt utvalg i hverdagsklær fra Redford, Mario Conti, VAVITE og Victoria, sier Tor Mathisen.
Tekst & foto: Rune Dahl