Hjem » Klær & mote » Til den lekne og bevisste dame

Til den lekne og bevisste dame

Hos b.young kan du velge i et stort utvalg av klassiske og høyaktuelle moteklær. Er det nye trender på gang, tar det ikke lang tid før du finner dem her.
IX5G2579
Hver uke mottar forretningen flere nye varer i flotte farger og design. Alt dette finner du på Moa Syd og i Kremmergården, – og til en rimelig penge attpåtil. B.young er et totalkonsept. Her finner du klær fra innerst til ytterst, og siden de samme fargene brukes på nesten all klærne, kan du kombinere dem. – Fargene for høsten er rosa, lilla, brunt, offwhite, rødt, koboltblått, grått og innslag av sølv og gull, og som alltid klassikeren svart, forteller daglig leder Else Aakernes. Hun forteller oss videre at akkurat nå bugner det av gode tilbud på sesongens uunnværlige basistopper og bukser. Det klassiske snittet blir brutt av små flotte detaljer og farger. B.young har mange modeller og godt utvalg med god passform og kvalitet. Her kan du komme og la deg inspirere av deres flotte kolleksjon til julebordet, og ikke minst lage deg en ønskeliste til jul.

Kremmergården og Moa

Butikkene på Moa og i Kremmergaarden har nesten det samme utvalget. De har samme eiere og de har valgt å gjøre de to butikkene ganske like. B.young på Moa har eksistert i 10 år og er å finne i 2.etg i «rundkjøringa» på Moa Syd. Her kan du spørre Mariann eller Elisabeth om hjelp og julegavetips. Butikken har fått god respons fra kundene og oppfattes som lun, lys, – mer oversiktelig og intim. Som et ytterligere resultat av flyttinga, er en bedre kontakt med betjeningen. – Det er nettopp det som skiller b.young fra de andre kjedene, – fokus på service og imøtekommenhet overfor kundene, forteller Mariann som har vært medarbeider i ti år. I oppgangen til Vinmonopolet i Kremmergården kan du rope på Hege og May-Britt. Butikkene er som sagt ganske like, men disse jentene er forskjellige som typer og velger ofte ulik dekor og etter sammen antrekk på forskjellig måte. Dette viser at klærne er meget fleksible og passer en bred kundegruppe når det gjelder alder og fasong.
IX5G2577

Hva finnes i b.young?

Forretningen har selvsagt en egen kolleksjon. Her finnes alt fra kjoler, strikk til en rimelig penge, bukse college, skjorter og topper. Den har egne designere som hele tiden fanger opp de nye trendene og har lagt seg på en målgruppe på 25-55. Foruten sitt eget sortiment har den valgt å supplere med merker som Ichy for den litt yngre. Firmaet har en frisk og trendy design som er beregnet for jenter mellom 16-35. Her kan man velge mellom jeans, t-skjorter, topper og m.m. Simple Wich er for den jenta eller dama som er litt mer frodig. Fra det merket finner du klassiske basevarer, men også tøffe topper og kjoler i spreke farger med flotte detaljer. Gestus er merket for henne som er opptatt av det siste innen design til en gunstig pris. Merket Floyd utmerker seg spesielt på farger. Det har tøffe topper, kjoler og bukser sammen med et godt utvalg av mer klassiske klær B.young-forretningene på Moa og i Kremmergaarden er for øvrig de eneste i byen som fører disse merkene. Videre finner vi også i hyllene de klassiske merkene Street One og Jazz som er sterke på yttertøy. De har for eksempel flotte skinnjakker i svært god kvalitet og til en overkommelig pris. Hva bør vi lete etter på denne tiden av året? B.young har i år en lekker kolleksjon som er feminin og lekkert gjennomført. Svart er i årets julekolleksjon brukt i forskjellige materialer, snitt og stil. – Du kan enten velge en kul «rocke-babe-look» med en røff svart topp, kombinert med jeans eller satengbukser, anbefaler Else Karin. – Eller du kan velge en mer elegant og enkel stil med en liten svart blazer eller bolero. 40-åras filmstjerner er for øvrig inspirasjonen bak høstens brusende Hollywood-kjoler. Du trenger ikke vær redd for å komme i en virkelig ballkjole til julens mange fester. – Finn din yndlingsmodell og gjør den til din klassiker, forteller de hyggelige damene på b.young. B.young er butikken med god service og et godt utvalg til gunstige priser. Det finnes mange b.young butikker i hele Norge foruten også i 12 andre land. Butikkene har felles markedsføring og innkjøp av b.young sine egne merker. Ellers driver Else Karin og Christer Aakernes butikkene sine selvstendig, og har skapt sitt eget spesielle særpreg med gode medarbeidere rundt seg. Alle sammen ønsker deg velkommen innom en av deres to butikker i byen for en titt og hyggelig handel. Tekst: Richard Engan Foto: Salt Studio