Hjem » Klær & mote » Kjøpesenteret ved bryggekanten
Kjøpesenteret ved bryggekanten
I november 2005 åpnet det et nytt kjøpesenter her i sentrum, og siden den gang har AMFI Storkaia Brygge utviklet seg til en hyppig brukt resurs i byen vår. Og det trivelige kjøpesenteret ved bryggekanten har blitt et velkjent sted for innbyggerne i Kristiansund og omegn.

Nå som AMFI Storkaia Brygge går inn i sitt tredje år håper de å få til en minst like god fremgang som de har hatt frem til nå.
En fremgang de kan være riktig så stolte av, i og med at de har hatt en vekst på 11,7 prosent, bare på det siste året.
AMFI Storkaia Brygge har også store planer fremover. Allerede fra 13.-15. mars vil det bli et gjensyn med Hokus Pokus dagene, en prisfest kampanje hvor du både kan få gode og rimelige varer. Det vil i tillegg til dette foregå andre aktiviteter rundt om på senteret.
Den 24.-26. april vil det videre arrangeres en kampanje kalt Hærlig tid, en kampanje som spiller på sansene våre. AMFI Storkaia Brygge inviterer da alle hjertelig velkomne for å føle på de forskjellige sansene sine.
Videre er det valgt ut tre butikker i AMFI Storkaia Brygge som jeg har tatt meg en runde til for å finne nærmere ut hvilke planer disse butikkene har for våren og sommeren.
Det er ikke vanskelig å se at AMFI Storkaia Brygge har mye på gang akkurat nå, og de har planer om å fortsette å tilfredsstille kundene på best mulig måte.
Så selv om det foregår mye på Løkkemyra for tiden, går AMFI Storkaia Brygge inn for fortsatt å være dem som på best mulig måte tilfredsstiller kundenes krav og ønsker.

Voice Of Europe
På Voice møtte jeg Nina Iversen for en liten prat. Hun forteller meg at fremover er alt lov når det kommer til mote, og at det stort sett vil handle om å finne sin egen stil. Hvis hun likevel måtte plukke ut noe som kommer til å være sentralt fremover så vil særlig tunika og tights, og også forskjellige typer piratbukser, fortsatt være på moten.
Et veldig viktig tema når det kommer til våren og sommerens moter er farger. Det kommer til å bli mye i skarpe farger, som gult, grønt, knall rødt og knall blått, og farger som turkis og lime vil også være populært.
Hos Voice of Europe er servicen veldig viktig, det å være blide og imøtekomne har fått stor fokus. Folk skal føle at de får den hjelpen de trenger og fortjener.
Det er moro å kle opp folk, sier Nina, å hjelpe kundene med å finne noe som passer dem. Hos Voice selger de alt fra smykker til kjoler, så det er ikke noe problem å finne et antrekk for enhver anledning her.

Bianco Footwear
I september dukket det også opp en ny butikk hos AMFI Storkaia Brygge, nemlig Bianco. En butikk hvor man kan finne sko til enhver anledning, og for enhver smak.
Vårens og sommerens varer vil være veldig preget av tema som «Hippie» og «Urban». Det vil dukke opp elementer med 80-talls stil, som lakk og en del knalle farger. Du vil også kunne finne mye sko preget av 70-tallet, da særlig sko med kilehæler og mange forskjellige typer Roman sandaler.
Cognac farge, gull og sølv vil også være gjengangere for våren og sommerens sko. Det som desidert kommer til å være hottest denne sesongen er likevel Ankel boots og lårhøye støvletter.
Det som er særegent for Bianco kjeden er at de har en hel mengde tilbehør som er laget for å matche skoene de tar inn. Her har de blant annet et stort utvalg av vesker, belter, armbånd, knestrømper og tights. Clutch vesker har blant annet vist seg å bli en stor suksess.

Jack & Jones
Et bra team, en positiv gjeng og stort fokus på kundenes behov har vært med på å gjøre Jack & Jones til den butikken som har oppnådd størst vekst hos AMFI Storkaia Brygge. De har til og med sørget for å komme som nummer to av alle Jack & Jones butikkene i Norge. Det er viktig for de ansatte at kundene gjør en bra handel og det hjelper også på at alle de ansatte er med på å sette felles mål i tillegg til sine egne. Det er også viktig å følge med på motene og å være først ute med det siste på markedet. Gjengangere også dette året er svart, hvitt og grått. I tillegg vil du finne farger som dyp blå og lysere rød, og army grønt vil også være en populær farge i år. Når det gjelder Jeans så vil du her kunne velge i de fleste farger og fasonger. Det vil også være en del vide bukser, og skjorter i basis farger med forskjellige print, inspirert av tidlig 90-tallet. I tillegg har Jack & Jones en egen økologisk kolleksjon. Kolleksjonen kom på markedet nå i høst, og det vil bli tatt inn flere økologiske klær i løpet av våren. Merket heter JJ ECO, og er laget av 100 % organisk bomull. Til og med knappene i buksene er laget av kokosnøtt.
Tekst: Ann Inger Alsvik Foto: Grethe Ohr