Funky forvandling
Det tidligere Stavanger Storsenter blir nå en enda mer integrert og dynamisk del av handelslivet i Stavanger by. Kjøpesenteret het opprinnelig Arkaden (–)Torgterrassen, før navnet ble endret til Stavanger Storsenter i 1998. Men Stavangerfolk fortsatte å bruke det gamle navnet og ønsket ingen forandringer i navnet på sitt kjente og kjære senter. Derfor var det naturlig å la senteret få tilbake sitt gamle navn - som alltid har vært det samme på folkemunne. Men selv om gamlenavnet har gjort comeback, er det meste annet flunkende nytt og veldig anno 2011. Som før vil du finne det aller siste innenfor mote, design og livsnytelser – bare enda mer og enda mer sprudlende og inspirerende. Senterets logo er også ny og henter inspirasjon fra Norges nasjonalblomst Akkurat som Arkaden Torgterrassen selv skal være; et kvalitetsbevisst kjøpesenter som er lekkert og innbydende. Bergfruen - den enkle og vakre fembladsblomsten som er et symbol på eleganse og kvalitet. Bergfruen finner man også i Rogalandsbunaden.
Total makeover
Forvandlingen er omfattende og innebærer ny logo, nye farger, nytt magasin, nye butikker og ikke minst spenstig arkitektoniske grep og utsmykninger i fasaden. Innvendig har alle fellesarealer og butikkfasader fått en forskjønnende facelift og en ny glassbro vil svinge seg elegant over Klubbgaten (Broen vil ikke stå ferdig før til jul). Mange av butikkene har blitt pusset opp og fremstår i ny drakt. Handlegatene får et nytt element av avslapning og nytelse ved flere små oaser og møteplasser der du kan ta deg en velfortjent pause. Gode hvilesoner gir et velkomment avbrekk fra alle inntrykkene og det pulserende shoppinglivet. Du vil få en helt ny følelse av et urbant, topp moderne shoppingmiljø med estetiske hensyn som står i stil med det 21. århundre. Det tidligere Stavanger Storsenter bestod av fire hovedbygninger. Den omfattende ansiktsløftningen vil gi bygningene i nye Arkaden Torgterrassen en annen visuell sammenheng og flyt.
Nye konsepter underveis
Mange av senterets 61 butikker er nyoppusset og en rekke nye og spennende konsepter er på trappene. De 7 millioner besøkende årlig vil få oppleve en unik butikkmiks over 15 000 kvadratmeter, med nye konsepter som Saint Tropez, CMYK, Telenorbutikken, O’lala, Bianco, Christophersen og ikke minst Bik Boks nye flagshipstore. Saint Tropez› butikk blir Norges andre concept store i sitt slag. Notabene, Cubus, Modern Design, Game, Carlings, Vivikes, Nikita og Capone fremstår i ny drakt. Nye spisesteder som Jærbaker’n og Waynes Coffee har kommet til. Flere nye, spennende konsepter er i ferd med å etablere seg. Du finner også et godt servicetilbud på nye Arkaden Torgterrassen. Norges største helsestasjon står klare til å hjelpe deg med leger og jordmødre og Arkaden Tannhelse finner du også på Arkaden Torgterrassen. Eiganes Legekontor åpner i desember 2011. Mange av dagliglivets praktiske behov dekkes med apotek, frisør, renseri og skomaker under samme tak.
Bare begynnelsen
Helt ferdig blir det ikke før i løpet av 2012. Men allerede nå er veldig mye på plass og den store ansiktsløftningen ble feiret med en stor nyåpningsfest med blant annet Lars Vaular på plakaten. I tiden fremover vil det hele tiden komme nye butikker og arrangementer, så det gjelder å følge med.
Det nye Arkaden Torgterrassen er blitt modernisert med nye lyse farger og en rekke nye konsepter har allerede etablert seg. Nå er en dynamisk og sprudlende del av Stavanger by. Det er her du skal komme når du vil shoppe det siste innenfor mote, lekker design og andre gleder i livet. Med nye Arkaden Torgterrassen får Stavanger et levende, aktivt senter som bidrar til å gjøre Stavanger til en spennende shoppingdestinasjon både for innbyggere og besøkende.