Hjem » Stavanger » Klær & mote » For de urbane

For de urbane

Selected har lansert en ny vårkolleksjon med en reklamekampanje som er inspirert av energien i storbyen Los Angeles. Moteikon Tony Ward og modell Diana Dondoe fronter den nye kolleksjonen.
selected pressebilder spring 11_ (16)
Merkevaren Selected ble lansert i 1997. Den gang var det utelukkende klær for menn. I 2008 lanserte de for første gang kolleksjoner for både kvinner og menn i sine butikker. Nå finnes Selected representert i over 25 land. De har opparbeidet seg en solid posisjon på klesmarkedet i løpet av kort tid.
 
Selected er en del av Bestseller, et familieeid selskap som ble stiftet i Danmark i 1975. I dag er det mer enn 41.000 som arbeider hos Bestseller. De utvikler, designer, selger, og markedsfører merkene de eier. Fokuset lå i starten på moteklær for jenter. Det tok ikke mange år før de lanserte sin første kolleksjon for både menn og barn.
 
Stilen til Selected er enkel. De representerer måten du ønsker å se ut i dag. Kvinner og menn skal ha mulighet til å uttrykke seg med individuelle og unike klær. Merket handler om å kjenne sin egen personlighet og tørre å vise den frem! Kompromisser er ikke aktuelt. Kvaliteten er viktig, og du skal få det du betaler for med klær fra Selected.
selected pressebilder spring 11_ (18)

Inspirert av filmhovedstaden

Våren 2011 feirer Selected med modell Diana Dondoe og motiekon Tony Ward. 28-åringen Diana Dondoe er for tiden en av verdens mest brukte modeller. Hun ble oppdaget i 2002. Den mørkhårede skjønnheten har siden figurert på forsiden av en rekke moteblader som Vogue Paris, Harper’s Bazaar, Cover og I-D.

 
Dondoe fronter kolleksjonen sammen med 48-åringen Tony Ward. Han ble et kjent fjes når han var sammen med popartisten Madonna på slutten av 90-tallet. Han bor i Los Angeles hvor han jobber som skuespiller og modell. De siste 10 årene har han vært modell for blader som GQ, Vogue Hommes International og Esquire.
selected pressebilder spring 11_ (10)

De nye bildene er tatt i Los Angeles av den danske fotografen Rasmus Skousen. Han har tidligere jobbet med noen av verdens største modeller. Kampanjen er inspirert av energien til filmhovedstaden. En hyllest til den urbane stilen som definerer Selected. Klærne er elegante og klassiske, men kombinert med moderne detaljer for å få en personlig stil. Vårnyhetene ble vist frem under Bread & Butter i Berlin i januar, og under København Fashion Week i februar.

Hvis du vil se mer av Selected sin kolleksjon i Stavanger kan du ta turen innom Selected i Media-gården i Klubbgaten. I Bergen anbefaler vi å ta turen innom Selected Telegrafen.
 
Tekst: Cathrine Jakobsen | Foto: Rasmus Skousen