Hjem » Sandnes » Mat & drikke » Dom Pérignon Rosé Vintage 1996 - rendyrket luksus!
Dom Pérignon Rosé Vintage 1996 - rendyrket luksus!
Lanseringen av Dom Pérignon Rosé Vintage 1996 er virkelig noe utenom det vanlige. Karl Lagerfeld har selv stått for både regi og fotografering av vår unike kampanje. Sammen med de fortryllende modellene Eva Herzigova og Brad Kroening, Johan Rencks glamorøse kameraarbeid og Devendra Banharts uimotståelige tolkning av Diamonds are a Girls Best Friend - sikter de mot uovertruffen luksus!
Dom Pérignon har gjennom mer enn tre århundrer ønsket å stå for luksus - fra det karrige landskapet i Hautvillers, til de mest fasjonable partys i Beverly Hills.
Heftig, men temmet
1996-årgangen har alle de uforlignelige trekk som en Dom Pérignon Rosé skal ha. Den har det heftige og livlige fra Pinot Noir druen, men beholder likevel balansen mellom Chardonney og Pinot Noir i en unik Dom Pérignon stil. Dette spillet av kontraster er så kompakt og sofistikert at det oppnår en sublim harmoni.
- Det spesielle med denne årgangen, er at den frimodige og autoritære karakteren er så fint avstemt, sier Richard Geoffroy, Dom Pérignons Chef de Cave.
Et fint spill er etablert mellom den karakteristiske heftige 1996-stilen og den dempede Dom Pérignon-stilen.
Kjennetegn
Farge: Dyp lakserosa farge, med hint av oransje. Duft: Kompleks og aromatisk nese med malt, tørket frukt, røde epler, nektarin og markjordbær, samt hint av røyk. Smak: Rik og kompleks i anslaget, flott ballansert og integrert dosage. Fruktkarakter av markjordbær, tørket aprikos, vanilje og røde epler. Lang fruktig og syrefrisk avslutning, med hint av krydder. 1996-innhøstingen: Året var fullt av kontraster. Sommerværet var lunefullt og de våte periodene kompenserte ikke for tidlig manglende regn. Likevel var det perioder med sterk hete i månedene før innhøstingen (fra 16. september til 1. oktober), som førte til den eksepsjonelle modningen av fruktene, kjennetegnet av en sjelden balanse i kraft og syre.
Karl Lagerfeld & Dom Pérignon 2. sesong Karl Lagerfeld skaper imaget til Dom Pérignon Rosé.
Året etter det første samarbeidet i forbindelse med lanseringen av Vintage 1998, er nå Dom Pérignon og Karl Lagerfeld atter en gang sammen med et like eksepsjonelt event: lanseringen av Dom Pérignon Rosé Vintage 1996. Lanseringen av Sesong 2 er en naturlig kontinuitet for begge parter. Designer, fotograf og multitalentet Karl Lagerfeld tolker merkevarens essens på en briljant måte, og er en av de moderne kreatørene Dom Pérignon identifiserer seg med. På samme måte, identifiserer Karl Lagerfeld og hans unike team seg med kreativ energi i beste Dom Pérignon stil.