Hjem » Klær & mote » ”Alive and well”

”Alive and well”

Det er det vi vil være!

Å gå inn i et eksklusivt parfymeri er litt som å gå inn i et slott. Det blinker og glitrer av herlig luksus! Og det beste ved det hele: Noe av det kan bli ditt. Til å øke ditt og mitt velvære og kanskje livskvalitet. Jeg er kommet til Esthetique i Glasshuset i Bodø, en av de drøyt 75 butikker Esthetique-kjeden har på landsbasis. De kjennetegnes alle av et høyt service- og kompetansenivå og spesialiserer seg på internasjonale, eksklusive kosmetikkmerker til personlig pleie og velvære for kvinner og menn. Glasshuset er en av de større butikkene innefor kjeden.. Butikken har holdt til her i 6 år og har alle de kjente merkene, totalt 15 i tallet.
IMG_0366_hovedbilde
Å gå inn i et eksklusivt parfymeri er litt som å gå inn i et slott. Det blinker og glitrer av herlig luksus! Og det beste ved det hele: Noe av det kan bli ditt. Til å øke ditt og mitt velvære og kanskje livskvalitet. Jeg er kommet til Esthetique i Glasshuset i Bodø, en av de drøyt 75 butikker Esthetique-kjeden har på landsbasis. De kjennetegnes alle av et høyt service- og kompetansenivå og spesialiserer seg på internasjonale, eksklusive kosmetikkmerker til personlig pleie og velvære for kvinner og menn. Glasshuset er en av de større butikkene innefor kjeden.. Butikken har holdt til her i 6 år og har alle de kjente merkene, totalt 15 i tallet.
IMG_0368ny

Alene i Bodø om YSL, Guerlain og ModelCo

I Bodø er Esthetique, Glasshuset alene om YSL, Guerlain og ModellCo. YSL har denne høsten kommet med øyenskygger i elegant designede esker, en fryd å få og en fryd å gi bort. Guerlain lanserer et fantastisk, nytt øyeprodukt, Duo & Liner med to pudderøyeskygger og en Eyeliner i metallisk skimmer. Skyggene er så finpudret at de nesten føles som krem og de finnes i seks fargepaletter. Om Guerlains kreasjon denne høsten sier den kreative direktøren hos Guerlain: -Det er bare ett ord som beskriver den: Eleganse! ModellCo er kjent av mange for sine gode selvbruningsprodukter som ModelCo Tan Airbrush, i sprayform, et produkt som gir brukeren en varm og gylden glød året rundt, uansett vær! Forresten ble Esthetique, Glasshuset i sommer nr.1 på salg av selvbrunere og solkrem på landsbasis.  Det sier noe, både om produktene, de som jobber i butikken og om den nordnorske sommeren. Alle merkene de fører er allergitestet. Clinique er ellers kjent for å tilby parfymefrie hudprodukter og makeup.
IMG_0371

Verdenslansering på dame og herreduft fra Diesel

Diesel, som hittil er best kjent som et klesmerke, lanserte 12. september sin første duft. Sjekker man nettstedet til Diesel, lyder et maskulint ”Are you alive?” Hvis svaret er nei, kan ”brennstoff” være det man trenger i livet for å holde hjulene i gang. ”Fuel for life” er nemlig navnet på den nye duften. Den oppmerksomme iakttaker vil se at dette er helt i tråd med merkenavnet Diesel! Diesel sier om duftene at de fremkaller bilder av noe som kan minne om en kilde til energi, og er fylt av lidenskap til livet.  
       
”Fuel for Life" kommer som dameduft i en flakong overtrukket av offwhite blonde med ”Diesel” påtrykt i gull og beskrives som feminin og sensuell. Sammen med duften har nemlig Renzo Rosso, grunnleggeren av kleskjeden Diesel, selv designet ”klær” kalt ”pouch” til duftenes flakonger. Han har brukt vintagestoffer og hentet inspirasjon fra sitt hjemland Italia. Herreduften kommer i flakong overtrukket med røft stoff som minner om en lærtaske. Her signaliseres villmark, mot, kraft, energi, og inni åpenbares en lidenskapelig duft - for mannen med stor M. Herreduften blir beskrevet som frisk og sensuell og den uttrykker spenning og friskhet.
IMG_0375

Menn trenger også hudpleie

Menn har blitt mer opptatt av utseende og velvære, samtidig som produktutvalget har blitt større.  Og faktisk får også menn rynker! Forskjellen er at de får dem senere enn kvinner fordi de har et høyere kollagenlag i huden. Menns hud er også tykkere og fetere, noe som gjør den mer motstandsdyktig mot ytre påvirkninger. Når menn, for eksempel får linjer og poser under øynene, blir disse mer tydelige enn hos kvinner. Menn kjøper for det meste rense- og fuktighetsprodukter i tillegg til after-shave produkter. Mange holder seg også oppdatert på parfymer.

Mens vi venter på Dior…

Ikke før har vi stiftet bekjentskap med Diesel, så kommer Dior med sin høstduft. Den lanseres i disse dager og har fått navnet Midnight Poison. Det blir spennende å se om den kan ta opp kampen med den forførende Pure Poison og den sofistikerte Pure Poisin Elixir. Det er i hvert fall bare å glede seg!

Tekst og foto: Liv Ohnstad