- Gründeren bak Heart of Lule
- Omfavn Sommeren Med Stil
- Eit vaskeekte teater
- Mer enn 40 år med god stil
- Spennende utvidelse på Annes
- Bryster i nye øyne
- Mohn Kunsthandel med kvalitet og trygghet siden 1912
- Mer personlig tilnærming hos Din kosmetiske klinikk
- En eventyrlig jul hos Illums Bolighus i Bergen
- Frescohallen Bergens nye storstue
– Er man vel med seg selv, blir alt fint
Den 14. april åpnet det en ny butikk i hjertet av Bergen. Denne gang til kvinner som er glad i inspirasjon, komfort, mote, og moro.
– Vi gleder oss stort til å åpne midt på Torgallmenningen i det fantastiske Sundt-huset, sier Johan Jakobsson, administrerende direktør i Days Like This.
Det er nemlig butikken og konseptet «Days Like This» som får tre inn i splitter nye lokaler i SUNDT motehus. I senere tid har det bergenskjære varehuset vært gjennom en stor makeover. Hele fjerde etasje, som allerede huser Carlings, Bik Bok og Wow er fornyet fra tak til gulv. Og nå får altså senteret enda en butikk fra «Varner-familien».
Store smil og mye moro
– Kvinner er nøkkelen for oss, og de er vår inspirasjonskilde, sier Jakobsson om bakgrunnen for det nye konseptet.
Han forteller at kjeden nesten utelukkende er skapt av og for kvinner. Kvinner som er glade i velkledd mote, smil og moro.
– For det er vi, sier Jakobsson med glimt i øyet, og understreker at vi ikke trenger å være selvhøytidelige og jålete selv om vi er velkledde, moderne og ordentlige.
– Mote og klær er ikke hokus pokus. Det handler om å føle seg vel med seg selv, for da blir alt fint. Vi liker å ha det gøy, og vi liker å smile, for det finnes vel ikke et smil som ikke er vakkert, spør direktøren.
– Klær forlenger personligheten
Jakobsson gleder seg stort til den store åpningen, og til hverdagen i SUNDT motehus. Menneskene bak «Days Like This» mener at velkledd mote handler om ordentlige klær som er gode å ta i. Videre er Jakobsson og hans team opptatt av at klærne deres skal være deilige å ha på, og gjøre at kvinnen som bærer dem skal føle seg fin og flott. Og ikke minst at klærne skal kunne bidra til et kompliment eller to.
– Vi tror på den indre skjønnheten, og klær som en forlengelse av personligheten, understreker administrerende direktør, og mener klær faktisk kan forsterke den ubevisste selvsikkerheten kvinner utstråler. Jakobsson forteller derfor at målsettingen til teamet bak «Days Like This» er at medarbeiderne skal kunne komme med gode tips og råd til hva kvinner kan ha på seg i forskjellige anledninger og sesonger.
– Hvordan kan vi style vårt favorittplagg på forskjellige måter, og hvilke trender er viktige her og nå, spør direktøren.
Og nettopp de spørsmålene er det Jakobsson og resten av «Days Like This»-teamet gleder seg til å ta fatt på.
Ekte inspirasjon
Jakobsson lover at butikken og medarbeiderne på SUNDT Motehus vil være den største kilde til inspirasjon for kvinner. Men teamet bak «Days like this» ønsker også å dele tips og råd direkte til den som sitter i sofakroken. Derfor er Facebook blitt deres viktigste inspirasjonskanal.
– Der vil vi kommunisere med kunden, ikke bare til kunden, understreker han.
I forbindelse med åpningen av tolv nye butikker i Norge åpner Days Like This dessuten en webshop. Og det er ikke tilfeldig hvordan klærne vises frem der.
– Vi har valgt å ta bilder av alle klær på modell, for vi syns at klærne kommer mer til sin rett på den måten, når du ikke har anledning til å se og ta på klærne i butikk.
Tekst: Emilie Gundersen | Foto: Days Like This